V niektorých prípadoch sa ukazuje, že vybrané výrazy vôbec nie sú také časté, ako by sa mohlo zdať. Platí to aj pri mladom dynamickom kolektíve.
Autor TASR
Bratislava 19. decembra (TASR) - Poslednou analýzou tohto roka z dát Profesia.sk je výskyt známych klišé v pracovných inzerátoch.
V niektorých prípadoch sa ukazuje, že vybrané výrazy vôbec nie sú také časté, ako by sa mohlo zdať. Platí to aj pri „mladom dynamickom kolektíve“. Ten sa tento rok nachádzal iba v jednom percente pracovných inzerátov na Profesii.
Výrazné rozdiely pritom neukázalo ani medziročné porovnávanie. Podobný podiel bol totiž pri tomto výraze aj v roku 2017 či 2016. Inšpiratívne prostredie a stabilná firma sú obľúbenejšie.
Ukazuje sa, že viac ako „mladý dynamický kolektív“ používajú zamestnávatelia v pracovných inzerátoch frázy ako „inšpiratívne prípadne príjemné pracovné prostredie“, ale aj „stabilná firma či zamestnanie“. Obe tieto frázy sa v roku 2018 objavili v približne 4 percentách pracovných inzerátoch.
"Kým pri inšpiratívnom pracovnom prostredí sú čísla podobné s minulými rokmi, pri stabilnej firme vidíme nárast v používaní. V roku 2017 tento výraz použili v 3 percentách pracovnej inzercie," uvádza Nikola Richterová z Profesie.
Spomedzi štyroch vybraných fráz uverejňujú zamestnávatelia najčastejšie „možnosť kariérneho rastu“. Tento výrok obsahovalo v roku 2018 približne 12 percent inzerátov.
V niektorých prípadoch sa ukazuje, že vybrané výrazy vôbec nie sú také časté, ako by sa mohlo zdať. Platí to aj pri „mladom dynamickom kolektíve“. Ten sa tento rok nachádzal iba v jednom percente pracovných inzerátov na Profesii.
Výrazné rozdiely pritom neukázalo ani medziročné porovnávanie. Podobný podiel bol totiž pri tomto výraze aj v roku 2017 či 2016. Inšpiratívne prostredie a stabilná firma sú obľúbenejšie.
Ukazuje sa, že viac ako „mladý dynamický kolektív“ používajú zamestnávatelia v pracovných inzerátoch frázy ako „inšpiratívne prípadne príjemné pracovné prostredie“, ale aj „stabilná firma či zamestnanie“. Obe tieto frázy sa v roku 2018 objavili v približne 4 percentách pracovných inzerátoch.
"Kým pri inšpiratívnom pracovnom prostredí sú čísla podobné s minulými rokmi, pri stabilnej firme vidíme nárast v používaní. V roku 2017 tento výraz použili v 3 percentách pracovnej inzercie," uvádza Nikola Richterová z Profesie.
Spomedzi štyroch vybraných fráz uverejňujú zamestnávatelia najčastejšie „možnosť kariérneho rastu“. Tento výrok obsahovalo v roku 2018 približne 12 percent inzerátov.