Cieľom je upraviť organizáciu nákladnej dopravy, tok tovarov, spotrebu energie a nasadzovanie zdrojov tak, aby sa dosiahla najvyššia možná miera efektivity.
Autor TASR
Hamburg 17. mája (TASR) - Hamburg sa od roka 1985 stane druhýkrát hostiteľom konferencie Medzinárodnej asociácie prístavov (IAPH), ktorá sa koná každé dva roky. Na konferencii, ktorá sa má konať od 1. do 5. júna v Hamburgu, sa očakáva účasť zhruba 700 riaditeľov prístavov a dopravných expertov. Informovala o tom agentúra DPA.
Hlavnou témou konferencie bude tzv. smartPort (inteligentný prístav). Cieľom je upraviť organizáciu nákladnej dopravy, tok tovarov, spotrebu energie a nasadzovanie zdrojov tak, aby sa dosiahla najvyššia možná miera efektivity. Nástrojom pre dosiahnutie tohto cieľa sa majú stať informačné technológie, ktoré majú zhromažďovať, prepájať a priamo spracovávať informácie o lodiach, kamiónoch a vlakoch, ako aj o cestách, kontajneroch a ekologických dopadoch.
Technické zariadenia, napríklad, vlakové výhybky, sa samé majú ohlásiť, ak budú potrebovať údržbu. Vodiči kamiónov si budú môcť na tablete v reálnom čase vyvolať informácie o dopravnej situácii a systém ich podľa potreby nasmeruje do správnej pozície v prístave. Zmeny v organizácii by mali pomôcť lepšie vyťažiť aj nákladné vlaky.
Nový systém by mohol pomôcť predovšetkým hamburskému prístavu, ktorý sa nachádza priamo v meste. Keďže pozemné, železničné a vodné cesty nemožno neobmedzene rozširovať, prístav musí veľmi efektívne využívať voľné prepravné kapacity. S podobnými problémami zápasia aj ďalšie prístavy. Vzhľadom na narastajúce rozmery kontajnerových lodí, ktoré medzičasom môžu prepraviť viac než 19.000 štandardných kontajnerov, musia prístavy zvládať prekládky čoraz väčšieho množstva tovaru, a to všetko v stále kratšom čase. To si vyžaduje mimoriadne efektívne riadenie dopravy.
Okrem prístavnej logistiky bude druhou veľkou témou konferencie energia. Nepôjde len o šetrenie nákladov, ale najmä o zníženie ekologickej záťaže v lodnej doprave a prístavoch.
Hlavnou témou konferencie bude tzv. smartPort (inteligentný prístav). Cieľom je upraviť organizáciu nákladnej dopravy, tok tovarov, spotrebu energie a nasadzovanie zdrojov tak, aby sa dosiahla najvyššia možná miera efektivity. Nástrojom pre dosiahnutie tohto cieľa sa majú stať informačné technológie, ktoré majú zhromažďovať, prepájať a priamo spracovávať informácie o lodiach, kamiónoch a vlakoch, ako aj o cestách, kontajneroch a ekologických dopadoch.
Technické zariadenia, napríklad, vlakové výhybky, sa samé majú ohlásiť, ak budú potrebovať údržbu. Vodiči kamiónov si budú môcť na tablete v reálnom čase vyvolať informácie o dopravnej situácii a systém ich podľa potreby nasmeruje do správnej pozície v prístave. Zmeny v organizácii by mali pomôcť lepšie vyťažiť aj nákladné vlaky.
Nový systém by mohol pomôcť predovšetkým hamburskému prístavu, ktorý sa nachádza priamo v meste. Keďže pozemné, železničné a vodné cesty nemožno neobmedzene rozširovať, prístav musí veľmi efektívne využívať voľné prepravné kapacity. S podobnými problémami zápasia aj ďalšie prístavy. Vzhľadom na narastajúce rozmery kontajnerových lodí, ktoré medzičasom môžu prepraviť viac než 19.000 štandardných kontajnerov, musia prístavy zvládať prekládky čoraz väčšieho množstva tovaru, a to všetko v stále kratšom čase. To si vyžaduje mimoriadne efektívne riadenie dopravy.
Okrem prístavnej logistiky bude druhou veľkou témou konferencie energia. Nepôjde len o šetrenie nákladov, ale najmä o zníženie ekologickej záťaže v lodnej doprave a prístavoch.