Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

Záujem Čechov o exotické vianočné dovolenky rastie

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Okrem Egypta k najpredávanejším zájazdom počas vianočného obdobia a prelomu roka patria Kanárske ostrovy či Dubaj.

Praha 30. decembra (TASR) - Exotické dovolenky prestávajú byť luxusným tovarom pre úzku skupinku bohatších Čechov. Predaj zájazdov do juhovýchodnej Ázie alebo Karibiku sa na celkovom objeme tržieb českých cestovných kancelárií podieľa stále väčšou mierou.

"Rastie to každým rokom. Ľudia sa špeciálne v zimnom období, keď tu nie je teplo, chcú vykúpať a byť na pláži," povedal pre MF DNES riaditeľ cestovnej kancelárie Fischer Jiří Jelínek. Zatiaľ čo v tomto roku pripadá každá štvrtá utŕžená koruna v CK Fisher na exotické dovolenky, ešte pred tromi rokmi tvorili tržby za tieto najdrahšie zájazdy len zhruba desatinu celkových výnosov skupiny.

Rastúci záujem o exotiku potvrdzuje aj konkurenčný Čedok. Podľa jeho predajcov osciluje podiel tržieb týchto drahších zájazdov medzi 9 a 14 %. Má ale jednoznačne rastúcu tendenciu, uviedol obchodný riaditeľ Čedoku Radek Matějček.

Záujemcovia o vianočné dovolenky pri mori vyrážajú najčastejšie do Egypta. Ten je vďaka pomerne nízkej cene, kratšej doletovej vzdialenosti a slušným službám dlhodobo najviac navštevovanou destináciou v zimných mesiacoch. Okrem Egypta k najpredávanejším zájazdom počas vianočného obdobia a prelomu roka patria Kanárske ostrovy či Dubaj. Nasledujú vzdialenejšie exotické destinácie, ako je Thajsko, Bali, Zanzibar či Karibik, dodal Matějček.

Navyše, aj medzi týmito destináciami české cestovné kancelárie sledujú, ako sa postupne stále väčší počet klientov presúva smerom k drahším zájazdom. Podľa marketingového riaditeľa CK Alexandria Petra Šatného sú stále viac zastúpené luxusnejšie miesta, napríklad súostrovie Maldivy v Indickom oceáne.

Záujem o drahšie dovolenky pre cestovné kancelárie znamená, že zarobia viac. Niektoré dokonca hovoria o najlepších predajoch zájazdov v histórii. Podľa odhadov by tržby kancelárií mali v priemere vzrásť o 10 %.

Aj napriek tomu, že stále viac ľudí sa dohovorí cudzím jazykom a môžu si sami vyberať hotely v zahraničí, cestovné kancelárie stále vypravia na dovolenku každého druhého Čecha. Dôvodom sú podľa ich zástupcov sprievodné služby – napríklad programy pre deti, keď si chcú rodičia odpočinúť, alebo ľahšie riešenie reklamácií, keď niečo nie je podľa predstáv klientov.