Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Záujem o 365-dňovú diaľničnú známku je značný, vedie ročná

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Miroslava Mlynárová

V štatistikách predaja nasledujú po ročných známkach 10-dňové s počtom 455.709 kusov, 365-dňové známky, ktorých sa predalo 311.263, a 30-dňová známka s 82.746 kusmi.

Bratislava 28. mája (TASR) – Za prvé štyri mesiace tohto roka si zakúpili motoristi 668.106 kusov ročných elektronických diaľničných známok (eDZ). Napriek februárovému spusteniu predaja 365-dňovej eDZ bol predaj ročných známok vyšší o zhruba 350.000 kusov než v prípade tohto druhu. Informovala o tom Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

V štatistikách predaja nasledujú po ročných známkach 10-dňové s počtom 455.709 kusov, 365-dňové známky, ktorých sa predalo 311.263, a 30-dňová známka s 82.746 kusmi. "Kým medzi ponúkanými typmi eDZ u vodičov slovenských vozidiel vedie aktuálne ročná eDZ (596.704 kusov), pri zahraničných vodičoch si očakávané prvenstvo drží 10-dňová známka (259.976 kusov)," priblížila vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS Eva Žgravčáková. Spomedzi zahraničných motoristov si najviac eDZ zakúpili vodiči s českými značkami, nasledovali poľskí, maďarskí, rakúski, nemeckí a ukrajinskí motoristi.

V mesiacoch január až apríl 2020 si motoristi zakúpili viac ako 1,5 milióna kusov eDZ. Príjem z úhrady elektronických diaľničných známok za toto obdobie predstavoval takmer 46 miliónov eur. "V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 10,51 %," spresnila Žgravčáková.

Úhradu známok podľa údajov NDS vodiči najčastejšie realizujú platobnou kartou, takýmto spôsobom uhradili viac ako 59 % eDZ. V hotovosti bolo uhradených viac ako 34 % a na platbu bankovým prevodom pripadalo takmer 7 % známok.

V prvých štyroch mesiacoch zároveň najviac vodičov nakupovalo eDZ na obchodných miestach, čiže na čerpacích staniciach a informačno-predajných miestach NDS (hraničné priechody Brodské, Jarovce, Čunovo a Skalité), kde bolo predaných bezmála 53 % eDZ. Elektronicky, teda cez webovú stránku a mobilnú aplikáciu, bolo zakúpených skoro 46 % známok.