Oproti pôvodným 30 až 45-% zľavám sa zaviedla jednotná 50-% zľava z obyčajného cestovného. Išlo o jedno z opatrení z vládneho sociálneho balíčka.
Autor TASR
Bratislava 16. novembra (TASR) – Záujem ľudí o cestovanie vlakmi za prácou vzrástol v tomto roku o 22 % oproti vlaňajšku. Za deväť mesiacov tohto roka totiž zaznamenala štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) 4,8 milióna cestujúcich využívajúcich traťové predplatné lístky, či už mesačné alebo týždenné.
"V priemere sa za prácou cestuje na trase dlhej 33 kilometrov. Je to približne rovnaká dĺžka trasy ako v minulosti," priblížila hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová. Záujem ľudí o traťové predplatné lístky vzrástol po tom, čo štát zaviedol od februára tohto roku vyššie zľavy na takéto lístky. Oproti pôvodným 30 až 45-% zľavám sa zaviedla jednotná 50-% zľava z obyčajného cestovného. Išlo o jedno z opatrení z vládneho sociálneho balíčka.
Napriek nárastu miery poskytovanej zľavy sa však podľa Morháčovej celkové tržby štátneho dopravcu za deväť mesiacov tohto roka za traťové cestovné lístky medziročne zvýšili o 7 %. Cestujúci pritom v rámci Slovenska využívajú na dochádzanie za prácou najčastejšie trasu Bratislava – Trnava. V poradí druhá je v obľúbenosti trasa Galanta – Bratislava a trojku najvyužívanejších trás pri cestovaní za prácou uzatvára Šaľa – Bratislava.
Medziročne sa pritom podľa Morháčovej zmenilo správanie cestujúcich, uprednostňujú skôr týždenné lístky pred mesačníkmi.
"V priemere sa za prácou cestuje na trase dlhej 33 kilometrov. Je to približne rovnaká dĺžka trasy ako v minulosti," priblížila hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová. Záujem ľudí o traťové predplatné lístky vzrástol po tom, čo štát zaviedol od februára tohto roku vyššie zľavy na takéto lístky. Oproti pôvodným 30 až 45-% zľavám sa zaviedla jednotná 50-% zľava z obyčajného cestovného. Išlo o jedno z opatrení z vládneho sociálneho balíčka.
Napriek nárastu miery poskytovanej zľavy sa však podľa Morháčovej celkové tržby štátneho dopravcu za deväť mesiacov tohto roka za traťové cestovné lístky medziročne zvýšili o 7 %. Cestujúci pritom v rámci Slovenska využívajú na dochádzanie za prácou najčastejšie trasu Bratislava – Trnava. V poradí druhá je v obľúbenosti trasa Galanta – Bratislava a trojku najvyužívanejších trás pri cestovaní za prácou uzatvára Šaľa – Bratislava.
Medziročne sa pritom podľa Morháčovej zmenilo správanie cestujúcich, uprednostňujú skôr týždenné lístky pred mesačníkmi.