Nákup ventilátora či klimatizácie je pritom pre ľudí podľa predajcov vo veľkej miere spôsobený impulzívnym rozhodnutím, ktoré spôsobí náhle nepohodlie.
Autor TASR
Bratislava 12. augusta (TASR) - Záujem ľudí o nákup ventilátorov či klimatizácií vzrástol už s nástupom prvých horúcich dní o stovky percent. Extrémne horúčavy týchto dní však dopyt po týchto výrobkoch podľa hovorkyne spoločnosti Alza Denisy Dlabovej priam raketovo vystrelili.
"Najlepšie sa predávajú mobilné klimatizácie," priblížila Dlabová. V porovnaní s minulými rokmi pritom nároky spotrebiteľov na funkčnosť a výkon výrobkov rastú. "Zvyšuje sa záujem o klimatizácie, ktoré zároveň plnia úlohu čističky vzduchu alebo fungujú ako ionizátor," doplnila Dlabová.
Podobne pociťuje výrazný záujem ľudí o nákup ventilátorov a klimatizácií aj spoločnosť Nay Elektrodom. "Predaj stúpol v týchto letných mesiacoch asi trojnásobne v porovnaní s minulým rokom," vyčíslil marketingový manažér firmy František Vámoši. Takisto spoločnosť zaznamenáva najväčší záujem o mobilné klimatizácie, ktoré môžu ľuďom okamžite pomôcť a nie je ich potrebné montovať.
"Narastajúci trend predaja majú aj samoinštalačné klimatizácie, ktoré si dokáže zákazník namontovať sám a nemusí čakať na montážnu firmu," doplnil Vámoši. V období vysokých teplôt sa totiž často stáva, že firma nedokáže namontovať klimatizáciu ani do týždňa.
Nákup ventilátora či klimatizácie je pritom pre ľudí podľa predajcov vo veľkej miere spôsobený impulzívnym rozhodnutím, ktoré spôsobí náhle nepohodlie. "Snažíme sa zákazníkom odkomunikovať, že čakať na vysoké teploty sa neoplatí. Na nákup klimatizačnej jednotky, napríklad splitovej, ktorá si vyžaduje odbornú inštaláciu aj následný servis, je dobré myslieť už v apríli," upozornil Vámoši. V období horúčav je totiž podľa neho problém zohnať odborníkov na montáž, čakacie lehoty sú dlhé.
"Správanie sa zákazníkov sa však v tomto nemení. Každoročne začínajú riešiť ochladzovanie svojich príbytkov až s narastajúcimi teplotami," konštatoval.
To potvrdzujú aj štatistiky portálu pricemania.sk, ktorý porovnáva ceny výrobkov. Podľa marketingovej a PR manažérky portálu Lenky Káčerovej začala prezeranosť klimatizácií stúpať na prelome mája a júna. Následne sa v júli zvyšovala a teraz v auguste dosahuje maximá. "Ak porovnáme obdobie od 1. júna do 9. augusta s predchádzajúcim obdobím od 23. marca do konca mája tohto roku, prezeranosť kategórie klimatizácie sa zvýšila až o 907 %," vyčíslila Káčerová.
Okrem toho portál podľa jej slov zaznamenal zmeny už vtedy, keď teploty klesli pod 30 stupňov. To sa stalo v týždni od 27. júla do 2. augusta. "Keď porovnáme posledný júlový týždeň s prvým augustovým, čiže s týždňom od 3. augusta do 9. augusta, prezeranosť kategórie klimatizácie so zvyšujúcou sa teplotou stúpla až o 89 %," doplnila.
Čo sa týka budúcnosti, podľa predajcu Alza budú trendom dizajnovo atraktívne chytré klimatizácie, ktoré bude možné ovládať na diaľku prostredníctvom mobilných zariadení. "Zaradia sa tak do kategórie takzvaného SmartHome, teda chytrých technológií pre domácnosť, ako sú napríklad termostaty pre reguláciu kúrenia, regulátory osvetlenia alebo zabezpečovacie systémy," vymenovala Dlabová.
"Najlepšie sa predávajú mobilné klimatizácie," priblížila Dlabová. V porovnaní s minulými rokmi pritom nároky spotrebiteľov na funkčnosť a výkon výrobkov rastú. "Zvyšuje sa záujem o klimatizácie, ktoré zároveň plnia úlohu čističky vzduchu alebo fungujú ako ionizátor," doplnila Dlabová.
Podobne pociťuje výrazný záujem ľudí o nákup ventilátorov a klimatizácií aj spoločnosť Nay Elektrodom. "Predaj stúpol v týchto letných mesiacoch asi trojnásobne v porovnaní s minulým rokom," vyčíslil marketingový manažér firmy František Vámoši. Takisto spoločnosť zaznamenáva najväčší záujem o mobilné klimatizácie, ktoré môžu ľuďom okamžite pomôcť a nie je ich potrebné montovať.
"Narastajúci trend predaja majú aj samoinštalačné klimatizácie, ktoré si dokáže zákazník namontovať sám a nemusí čakať na montážnu firmu," doplnil Vámoši. V období vysokých teplôt sa totiž často stáva, že firma nedokáže namontovať klimatizáciu ani do týždňa.
Nákup ventilátora či klimatizácie je pritom pre ľudí podľa predajcov vo veľkej miere spôsobený impulzívnym rozhodnutím, ktoré spôsobí náhle nepohodlie. "Snažíme sa zákazníkom odkomunikovať, že čakať na vysoké teploty sa neoplatí. Na nákup klimatizačnej jednotky, napríklad splitovej, ktorá si vyžaduje odbornú inštaláciu aj následný servis, je dobré myslieť už v apríli," upozornil Vámoši. V období horúčav je totiž podľa neho problém zohnať odborníkov na montáž, čakacie lehoty sú dlhé.
"Správanie sa zákazníkov sa však v tomto nemení. Každoročne začínajú riešiť ochladzovanie svojich príbytkov až s narastajúcimi teplotami," konštatoval.
To potvrdzujú aj štatistiky portálu pricemania.sk, ktorý porovnáva ceny výrobkov. Podľa marketingovej a PR manažérky portálu Lenky Káčerovej začala prezeranosť klimatizácií stúpať na prelome mája a júna. Následne sa v júli zvyšovala a teraz v auguste dosahuje maximá. "Ak porovnáme obdobie od 1. júna do 9. augusta s predchádzajúcim obdobím od 23. marca do konca mája tohto roku, prezeranosť kategórie klimatizácie sa zvýšila až o 907 %," vyčíslila Káčerová.
Okrem toho portál podľa jej slov zaznamenal zmeny už vtedy, keď teploty klesli pod 30 stupňov. To sa stalo v týždni od 27. júla do 2. augusta. "Keď porovnáme posledný júlový týždeň s prvým augustovým, čiže s týždňom od 3. augusta do 9. augusta, prezeranosť kategórie klimatizácie so zvyšujúcou sa teplotou stúpla až o 89 %," doplnila.
Čo sa týka budúcnosti, podľa predajcu Alza budú trendom dizajnovo atraktívne chytré klimatizácie, ktoré bude možné ovládať na diaľku prostredníctvom mobilných zariadení. "Zaradia sa tak do kategórie takzvaného SmartHome, teda chytrých technológií pre domácnosť, ako sú napríklad termostaty pre reguláciu kúrenia, regulátory osvetlenia alebo zabezpečovacie systémy," vymenovala Dlabová.