Spoločnosť podľa svojho stanoviska 21. mája predložila rezortu dopravy súhrnnú správu ako odpoveď na ekoaudit.
Autor TASR
Bratislava 31. mája (TASR) – Ekoaudit, tak ako bol predložený ministrovi dopravy Árpádovi Érsekovi (Most-Híd), obsahuje zásadné chyby. Konštatuje to hlavný zhotoviteľ bratislavského obchvatu D4R7 Construction s tým, že to môže preukázať.
Spoločnosť podľa svojho stanoviska 21. mája predložila rezortu dopravy súhrnnú správu ako odpoveď na ekoaudit. Kontrola bola vykonaná prostredníctvom Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) a ďalších špecialistov. V reakcii mal podľa stanoviska hlavný zhotoviteľ závery ekoauditu vyvrátiť.
"Môžeme podrobne preukázať, že ekoaudit, tak ako bol predložený ministrovi dopravy a výstavby SR, obsahuje zásadné chyby a nestačí na to, aby slúžil na vyvodenie záverov verejnými orgánmi. Zhotoviteľ opakovane vyhlasuje, že pri výstavbe D4R7 dodržal všetky zmluvné náležitosti a práce vykonáva v súlade so všetkými právnymi predpismi a nariadeniami," poznamenal Juan José Bregel, generálny riaditeľ D4R7 Construction.
Okolo výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 podľa neho zaznelo veľa nepodložených informácií. "Rozumieme, že to na Slovensku znepokojuje mnohých ľudí. Preto podporujeme všetky snahy ministra dopravy a výstavby SR Árpáda Érseka o ich ďalšie objasnenie prostredníctvom opätovných nezávislých zisťovaní," dodal Bregel s tým, že v rámci PPP modelu je aj v záujme spoločnosti vyhnúť sa akýmkoľvek chybám, ktoré by mohli ovplyvniť plynulú prevádzku.
Ministerstvo dopravy zrealizuje dodatočné odbery vzoriek v súvislosti so stavbou D4/R7. Érsek potvrdil, že sa budú odoberať na viacerých miestach projektu. Doplniť ďalšie vzorky násypových materiálov odporučil aj ekoaudit, aby ich výpovedná hodnota bola štatisticky nespochybniteľná, "a to minimálne v časti stavby D4 pri obci Jarovce".
Závery ekoauditu tiež hovoria, že z hľadiska procesu EIA (posudzovania vplyvov na životné prostredie) je možné konštatovať neplnenie približne jednej tretiny podmienok uložených v procese EIA na stavbu D4 Jarovce – Ivanka sever. Výsledky rozboru zemín z násypových materiálov na vybraných miestach, výplachov z vŕtacích a betonárskych prác podľa ekoauditu preukázali porušenie technologických postupov z environmentálneho hľadiska a zároveň predbežne potvrdili podozrenie na znečisťovanie životného prostredia.
Spoločnosť podľa svojho stanoviska 21. mája predložila rezortu dopravy súhrnnú správu ako odpoveď na ekoaudit. Kontrola bola vykonaná prostredníctvom Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) a ďalších špecialistov. V reakcii mal podľa stanoviska hlavný zhotoviteľ závery ekoauditu vyvrátiť.
"Môžeme podrobne preukázať, že ekoaudit, tak ako bol predložený ministrovi dopravy a výstavby SR, obsahuje zásadné chyby a nestačí na to, aby slúžil na vyvodenie záverov verejnými orgánmi. Zhotoviteľ opakovane vyhlasuje, že pri výstavbe D4R7 dodržal všetky zmluvné náležitosti a práce vykonáva v súlade so všetkými právnymi predpismi a nariadeniami," poznamenal Juan José Bregel, generálny riaditeľ D4R7 Construction.
Okolo výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 podľa neho zaznelo veľa nepodložených informácií. "Rozumieme, že to na Slovensku znepokojuje mnohých ľudí. Preto podporujeme všetky snahy ministra dopravy a výstavby SR Árpáda Érseka o ich ďalšie objasnenie prostredníctvom opätovných nezávislých zisťovaní," dodal Bregel s tým, že v rámci PPP modelu je aj v záujme spoločnosti vyhnúť sa akýmkoľvek chybám, ktoré by mohli ovplyvniť plynulú prevádzku.
Ministerstvo dopravy zrealizuje dodatočné odbery vzoriek v súvislosti so stavbou D4/R7. Érsek potvrdil, že sa budú odoberať na viacerých miestach projektu. Doplniť ďalšie vzorky násypových materiálov odporučil aj ekoaudit, aby ich výpovedná hodnota bola štatisticky nespochybniteľná, "a to minimálne v časti stavby D4 pri obci Jarovce".
Závery ekoauditu tiež hovoria, že z hľadiska procesu EIA (posudzovania vplyvov na životné prostredie) je možné konštatovať neplnenie približne jednej tretiny podmienok uložených v procese EIA na stavbu D4 Jarovce – Ivanka sever. Výsledky rozboru zemín z násypových materiálov na vybraných miestach, výplachov z vŕtacích a betonárskych prác podľa ekoauditu preukázali porušenie technologických postupov z environmentálneho hľadiska a zároveň predbežne potvrdili podozrenie na znečisťovanie životného prostredia.