Práce, ktoré trvali celkovo dva mesiace, zrealizovala spoločnosť Skanska.
Autor TASR
Trebišov 23. júla (TASR) - Obnovou za približne 2,4 milióna eur prešla železničná trať na úseku Michalovce - Trebišov. Práce, ktoré trvali celkovo dva mesiace, zrealizovala spoločnosť Skanska.
"Modernizácia trate bola vykonaná na jednokoľajovom elektrifikovanom traťovom úseku ŽST Trebišov - Výhybňa Hrinište, kde bolo v minulosti prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti na 80 a 60 kilometrov za hodinu (km/h), a to pre deformáciu smerovej a výškovej polohy koľaje," informovala hovorkyňa Železníc SR Martina Pavliková.
Po rekonštrukcii železničného zvršku a časti úseku železničného spodku je podľa nej trať prispôsobená na rýchlosť 100 km/h, pre ktorú bola pôvodne naprojektovaná.
"Na celom úseku sme zrealizovali rekonštrukciu železničného zvršku a v dĺžke 3,97 kilometra bol opravený i železničný spodok celkovou sanáciou podkladnej vrstvy v dĺžke 1,143 km, vrátane použitia výstužných geomreží a separačných geotextílií," priblížil práce na trati riaditeľ závodu železničného staviteľstva spoločnosti Skanska Vladimír Kotrík.
Výsledkom ukončených prác je úsek s novými koľajnicami a podvalmi v novom koľajovom lôžku, kde sa vykonali aj úpravy svahov a čistenia odvodňovacích priekop. Trakčné vedenie po vykonaní opráv vyregulovali a v súčasnosti je opäť plne funkčné.
"V rámci stavebných prác sme zmodernizovali aj dve železničné priecestia, kde asfaltovú vozovku nahradila celogumová konštrukcia. Všetky výluky trate boli ukončené na čas, práce boli zrealizované bez chýb a nedorobkov a rekonštruovaný úsek trate je momentálne v plnej prevádzke," doplnil Kotrík.
"Modernizácia trate bola vykonaná na jednokoľajovom elektrifikovanom traťovom úseku ŽST Trebišov - Výhybňa Hrinište, kde bolo v minulosti prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti na 80 a 60 kilometrov za hodinu (km/h), a to pre deformáciu smerovej a výškovej polohy koľaje," informovala hovorkyňa Železníc SR Martina Pavliková.
Po rekonštrukcii železničného zvršku a časti úseku železničného spodku je podľa nej trať prispôsobená na rýchlosť 100 km/h, pre ktorú bola pôvodne naprojektovaná.
"Na celom úseku sme zrealizovali rekonštrukciu železničného zvršku a v dĺžke 3,97 kilometra bol opravený i železničný spodok celkovou sanáciou podkladnej vrstvy v dĺžke 1,143 km, vrátane použitia výstužných geomreží a separačných geotextílií," priblížil práce na trati riaditeľ závodu železničného staviteľstva spoločnosti Skanska Vladimír Kotrík.
Výsledkom ukončených prác je úsek s novými koľajnicami a podvalmi v novom koľajovom lôžku, kde sa vykonali aj úpravy svahov a čistenia odvodňovacích priekop. Trakčné vedenie po vykonaní opráv vyregulovali a v súčasnosti je opäť plne funkčné.
"V rámci stavebných prác sme zmodernizovali aj dve železničné priecestia, kde asfaltovú vozovku nahradila celogumová konštrukcia. Všetky výluky trate boli ukončené na čas, práce boli zrealizované bez chýb a nedorobkov a rekonštruovaný úsek trate je momentálne v plnej prevádzke," doplnil Kotrík.