Úroveň cestovania vlakom na Slovensku sa postupne približuje úrovni európskych železníc.
Autor TASR
Bratislava 9. augusta (OTS) – Z prostriedkov aktuálneho programového obdobia 2007 až 2013 bola z eurofondov doteraz zmodernizovaná železničná trať v úseku Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce v dĺžke 17,5 km, ako aj trať Žilina – Krásno v dĺžke 18,9 km.
"S podporou Európskej únie sme od roku 2007 zmodernizovali takmer 37 kilometrov železničných tratí a rozostavali sme ďalších 30 kilometrov. Úroveň cestovania vlakom na Slovensku sa postupne približuje úrovni európskych železníc a cestujúca verejnosť sa môže tešiť zo zvýšenej bezpečnosti, kvality, ale najmä z rýchlosti až do 160 kilometrov za hodinu," uviedol minister dopravy Ján Počiatek. Cieľom je podľa neho postupne zmodernizovať celú železničnú trať z Bratislavy do Košíc a zo Žiliny smerom na hranice s Poľskom.
Tretí z veľkých železničných projektov v rámci aktuálneho finančného rámca, modernizácia železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce, bol dokončený v júni tohto roka. V rámci úseku v dĺžke 17,5 km sa zmodernizovala technická infraštruktúra, vrátane zastávok a železničných staníc. Súčasťou projektu bola aj výstavba nového železničného tunelu cez Turecký vrch s dĺžkou 1775 metrov, ktorý bol uvedený do predčasného užívania v júli 2012.
Projekt sa realizoval v rámci Operačného programu Doprava 2007-2013, v prioritnej osi 1 - železničná infraštruktúra. Z celkových oprávnených nákladov 230 miliónov eur Európska únia Slovensku preplatí vyše 195 miliónov eur. Európska komisia (EK) schválila žiadosť o tento finančný príspevok v apríli tohto roku.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
"S podporou Európskej únie sme od roku 2007 zmodernizovali takmer 37 kilometrov železničných tratí a rozostavali sme ďalších 30 kilometrov. Úroveň cestovania vlakom na Slovensku sa postupne približuje úrovni európskych železníc a cestujúca verejnosť sa môže tešiť zo zvýšenej bezpečnosti, kvality, ale najmä z rýchlosti až do 160 kilometrov za hodinu," uviedol minister dopravy Ján Počiatek. Cieľom je podľa neho postupne zmodernizovať celú železničnú trať z Bratislavy do Košíc a zo Žiliny smerom na hranice s Poľskom.
Tretí z veľkých železničných projektov v rámci aktuálneho finančného rámca, modernizácia železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce, bol dokončený v júni tohto roka. V rámci úseku v dĺžke 17,5 km sa zmodernizovala technická infraštruktúra, vrátane zastávok a železničných staníc. Súčasťou projektu bola aj výstavba nového železničného tunelu cez Turecký vrch s dĺžkou 1775 metrov, ktorý bol uvedený do predčasného užívania v júli 2012.
Projekt sa realizoval v rámci Operačného programu Doprava 2007-2013, v prioritnej osi 1 - železničná infraštruktúra. Z celkových oprávnených nákladov 230 miliónov eur Európska únia Slovensku preplatí vyše 195 miliónov eur. Európska komisia (EK) schválila žiadosť o tento finančný príspevok v apríli tohto roku.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.