Predpokladané náklady na výstavbu zastávky sa pohybujú podľa starostu okolo 30.000 eur.
Autor TASR
Bratislava 13. decembra (TASR) - S výstavbou železničnej zastávky v bratislavskej Vrakuni, v blízkosti obratiska trolejbusov na Čiližskej ulici, sa zrejme začne až v roku 2016. Starosta mestskej časti Martin Kuruc verí, že už na jar budú môcť Vrakunčania využívať túto zastávku na cestovanie vlakom. "Stále čakáme na oficiálne povolenia zo štátnych orgánov, ako sú napríklad stavebné povolenia. Viem, že sa to urýchliť nedá a sú tam isté lehoty, ktoré musia byť dodržané," povedal pre TASR starosta. Pred mesiacom ešte predpokladal, že s budovaním zastávky by sa mohlo začať v novembri.
Aj teraz zopakoval, že len čo bude mať mestská časť stavebné povolenie a finančné prostriedky, začne ihneď s realizáciou výstavby zastávky. "Hneď ako dostaneme povolenie, budeme môcť začať konať s jednotlivými inštitúciami a sponzormi, za účelom získania finančných prostriedkov, aby sme mohli čo najskôr začať stavať," povedal Kuruc.
Predpokladané náklady na výstavbu zastávky sa pohybujú podľa starostu okolo 30.000 eur. Vrakuňa už pred mesiacom informovala, že požiadala Bratislavský samosprávny kraj o mimoriadnu finančnú dotáciu a v tejto veci sa obrátila aj na bratislavský magistrát. Zvyšok chce samospráva dofinancovať z vlastného rozpočtu alebo aj prostredníctvom sponzorských príspevkov.
Projektovú dokumentáciu mestská časť odovzdala na ministerstvo dopravy na schválenie. V prípade, ak ju rezort odsúhlasí, môže samospráva postupovať ďalej. S regionálnym vlakovým dopravcom sa Vrakuňa dohodla, že ak by železničná zastávka nebola v decembri skolaudovaná, je možné ju obsluhovať aj od budúceho roka.
Vrakuňa sa pre vybudovanie železničnej zastávky rozhodla preto, že postavenie terminálu integrovanej osobnej prepravy, ktorý má vyriešiť vlakové spojenie v tejto mestskej časti, sa odhaduje až na obdobie rokov 2017 až 2020. Vo Vrakuni zastávka kedysi existovala, bola však zrušená. Myšlienka na jej obnovu vznikla podľa samosprávy z dôvodu, že cestovný čas z Vrakune do centra hlavného mesta autom, ale aj trolejbusom sa vďaka dopravným zápcham sústavne predlžuje. Ak však bude vo Vrakuni zastavovať vlak, ľudia sa ním môžu dostať na bratislavskú Hlavnú stanicu za približne desať minút.
Aj teraz zopakoval, že len čo bude mať mestská časť stavebné povolenie a finančné prostriedky, začne ihneď s realizáciou výstavby zastávky. "Hneď ako dostaneme povolenie, budeme môcť začať konať s jednotlivými inštitúciami a sponzormi, za účelom získania finančných prostriedkov, aby sme mohli čo najskôr začať stavať," povedal Kuruc.
Predpokladané náklady na výstavbu zastávky sa pohybujú podľa starostu okolo 30.000 eur. Vrakuňa už pred mesiacom informovala, že požiadala Bratislavský samosprávny kraj o mimoriadnu finančnú dotáciu a v tejto veci sa obrátila aj na bratislavský magistrát. Zvyšok chce samospráva dofinancovať z vlastného rozpočtu alebo aj prostredníctvom sponzorských príspevkov.
Projektovú dokumentáciu mestská časť odovzdala na ministerstvo dopravy na schválenie. V prípade, ak ju rezort odsúhlasí, môže samospráva postupovať ďalej. S regionálnym vlakovým dopravcom sa Vrakuňa dohodla, že ak by železničná zastávka nebola v decembri skolaudovaná, je možné ju obsluhovať aj od budúceho roka.
Vrakuňa sa pre vybudovanie železničnej zastávky rozhodla preto, že postavenie terminálu integrovanej osobnej prepravy, ktorý má vyriešiť vlakové spojenie v tejto mestskej časti, sa odhaduje až na obdobie rokov 2017 až 2020. Vo Vrakuni zastávka kedysi existovala, bola však zrušená. Myšlienka na jej obnovu vznikla podľa samosprávy z dôvodu, že cestovný čas z Vrakune do centra hlavného mesta autom, ale aj trolejbusom sa vďaka dopravným zápcham sústavne predlžuje. Ak však bude vo Vrakuni zastavovať vlak, ľudia sa ním môžu dostať na bratislavskú Hlavnú stanicu za približne desať minút.