Po dokončení sa nová cesta III. triedy medzi považskobystrickou časťou Milochov a Púchovom stane majetkom Trenčianskeho samosprávneho kraja.
Autor TASR
Púchov 17. augusta (TASR) – Železničný tunel Milochov na úseku modernizovanej trate v úseku Púchov – Považská Teplá by mal byť spojazdnený do konca tohto roka. Informoval o tom minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina).
"Do konca tohto roka by mal byť spojazdnený aj tunel Milochov, čiže nielen estakáda ponad Nosickú priehradu, ale aj samotný tunel smerom do Považskej Bystrice. Do konca roka by mal byť otvorený aj nový úsek cesty III. triedy v telese bývalej železničnej trate medzi Dolným Milochovom a Púchovom,“ skonštatoval minister s tým, že cesta po časti železničného násypu medzi Horným Milochovom a Považskou Bystricou by podľa neho mala byť sprístupnená v druhej fáze do leta budúceho roka.
Po dokončení sa nová cesta III. triedy medzi považskobystrickou časťou Milochov a Púchovom stane majetkom Trenčianskeho samosprávneho kraja. Už dnes sa však objavujú požiadavky na zjazdy z cesty smerom k záhradkárskej osade či k rodinným domom. S tými projekt nepočítal. Šéf rezortu v súvislosti s tým hovorí o slabom záujme obyvateľov o veci verejné.
„To, že tam bude cesta, je známe už viac ako desať rokov. Občania sa nezapájajú do vecí verejných a nepripomienkujú. Problém je, že my ako občania sa nezaujímame o tieto veci a začneme ten pomyselný dáždnik riešiť až vtedy, keď začne pršať. Každá zmena stavby si vyžaduje zmenu projektovej dokumentácie, zmenu stavebného povolenia a predraží sa. Železnice SR ako vyvolanú investíciu budujú cestu III. triedy, ktorú odovzdajú Trenčianskemu samosprávnemu kraju. Pripájanie miestnych komunikácií na cestu III. triedy je problém miestnych samospráv,“ zdôraznil šéf rezortu dopravy.
Podľa šéfa odboru dopravy Úradu TSK Radovana Hladkého prípadné pripojenia na novú cestu musí riešiť buď miestna samospráva (mestá Púchov a Považská Bystrica), alebo investor, ktorým sú Železnice Slovenskej republiky. Kraj podľa neho preberie cestu v takom stave, v akom bola naprojektovaná, teda bez zjazdov a odbočiek. Čo bude ďalej, je podľa neho otázka na mestá a obce.
Požiadavka na vytvorenie pripojenia na novú cestu III. triedy je podľa prednostu považskobystrickej radnice Antona Martausa nová. Ako cesty IV. triedy to bude kompetencia samospráv.
„Dnes ešte nie je cesta ani dokončená a nevieme, aké budú požiadavky na pripojenia. Nevieme, či ich budú obyvatelia žiadať jednu, päť, alebo desať. Tento problém sa bude riešiť individuálne v rámci rozpočtových možností mesta. Samospráva je na to pripravená a ochotná vyjsť v ústrety,“ doplnil Maratus.
"Do konca tohto roka by mal byť spojazdnený aj tunel Milochov, čiže nielen estakáda ponad Nosickú priehradu, ale aj samotný tunel smerom do Považskej Bystrice. Do konca roka by mal byť otvorený aj nový úsek cesty III. triedy v telese bývalej železničnej trate medzi Dolným Milochovom a Púchovom,“ skonštatoval minister s tým, že cesta po časti železničného násypu medzi Horným Milochovom a Považskou Bystricou by podľa neho mala byť sprístupnená v druhej fáze do leta budúceho roka.
Po dokončení sa nová cesta III. triedy medzi považskobystrickou časťou Milochov a Púchovom stane majetkom Trenčianskeho samosprávneho kraja. Už dnes sa však objavujú požiadavky na zjazdy z cesty smerom k záhradkárskej osade či k rodinným domom. S tými projekt nepočítal. Šéf rezortu v súvislosti s tým hovorí o slabom záujme obyvateľov o veci verejné.
„To, že tam bude cesta, je známe už viac ako desať rokov. Občania sa nezapájajú do vecí verejných a nepripomienkujú. Problém je, že my ako občania sa nezaujímame o tieto veci a začneme ten pomyselný dáždnik riešiť až vtedy, keď začne pršať. Každá zmena stavby si vyžaduje zmenu projektovej dokumentácie, zmenu stavebného povolenia a predraží sa. Železnice SR ako vyvolanú investíciu budujú cestu III. triedy, ktorú odovzdajú Trenčianskemu samosprávnemu kraju. Pripájanie miestnych komunikácií na cestu III. triedy je problém miestnych samospráv,“ zdôraznil šéf rezortu dopravy.
Podľa šéfa odboru dopravy Úradu TSK Radovana Hladkého prípadné pripojenia na novú cestu musí riešiť buď miestna samospráva (mestá Púchov a Považská Bystrica), alebo investor, ktorým sú Železnice Slovenskej republiky. Kraj podľa neho preberie cestu v takom stave, v akom bola naprojektovaná, teda bez zjazdov a odbočiek. Čo bude ďalej, je podľa neho otázka na mestá a obce.
Požiadavka na vytvorenie pripojenia na novú cestu III. triedy je podľa prednostu považskobystrickej radnice Antona Martausa nová. Ako cesty IV. triedy to bude kompetencia samospráv.
„Dnes ešte nie je cesta ani dokončená a nevieme, aké budú požiadavky na pripojenia. Nevieme, či ich budú obyvatelia žiadať jednu, päť, alebo desať. Tento problém sa bude riešiť individuálne v rámci rozpočtových možností mesta. Samospráva je na to pripravená a ochotná vyjsť v ústrety,“ doplnil Maratus.