Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

Ženy kupujú zľavy najmä na skrášlenie a relax,muži vyhľadávajú zážitky

Ženy kupujú zľavy najmä na skrášlenie a relax. Foto: Zľavomat

Vyplýva to z aktuálneho prieskumu najväčšieho zľavového portálu Zľavomat o nákupných zvyklostiach mužov a žien.

Bratislava 6. marca 2015 (OTS) – Slovenské ženy sa nespoliehajú na sviatky, ako je MDŽ či narodeniny a meniny, odmeňujú sa darčekmi samy po celý rok. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu najväčšieho zľavového portálu Zľavomat o nákupných zvyklostiach mužov a žien. „Dámy na Zľavomate vyhľadávajú viac ponúk pre seba, ako sú napríklad ponuky na skrášľovanie či wellness a relax, muži viac kupujú cestovanie, jedlo, pitie a zážitky aj pre viacerých ľudí,“ prezradil Aleš Mlátilík, riaditeľ najväčšieho zľavového portálu Zľavomat.sk, ktorý patrí do nadnárodnej skupiny Slevomat Group.

O zľavy sa zaujímajú viac ženy

Typická zákazníčka zľavového portálu je žena vo veku od 25 do 40 rokov s jedným alebo dvoma deťmi. Za rok ženy na Zľavomate kúpia vyše 320 – tisíc kupónov v priemernej hodnote okolo 40 eur. Zatiaľ čo pri vzniku Zľavomatu v roku 2010 tvorili ženy menšinu - 40 % zákazníkov, aktuálne s 52 % prevažujú. „Dôvodom je aj to, že sme do ponuky v posledných rokoch zaradili viac módy, ale stále platí, že muži sú odvážnejší pri skúšaní nových vecí a ponúk – to sa týka aj zľavových portálov pri ich vstupe na slovenský trh. Preto spočiatku na Zľavomate nakupovali zväčša muži,“ dodal A. Mlátilík.

Foto: Zľavomat


Ženy sa rady skrášľujú, muži viac cestujú

Ženy si darčeky pre seba hľadajú najmä v sekcii krása, zdravie, wellness a relax. Z módy ich zaujíma najmä jedinečný – dizajnový tovar, no nepohrdnú ani zaujímavými pobytmi. Ponuky si vyberajú najmä podľa značky partnera, najlepšie sa predávajú masáže, procedúry na chudnutie, ošetrenie pleti, nechtov a procedúry v dĺžke 90 – 120 minút, ktoré obsahujú viac ošetrení v jednom. Naproti tomu muži investujú najviac do cestovania, dobrého jedla a pitia a v porovnaní s nežnejšími polovičkami kupujú viac ponúk zo sekcie vzdelávanie. „Ženy sú aj prísnejšie zákazníčky – tovary a služby reklamujú častejšie než muži. Ak je reklamácia náročnejšia, obyčajne až vtedy sa do procesu zapojí aj muž. Páni sa sťažujú najčastejšie na služby spojené s mužskými záležitosťami, ako je napríklad čistenie či prezutie auta, no vedia reklamovať aj masáže,“ doplnil A. Mlátilík.

Foto: Zľavomat


Nakupujeme najviac v strede týždňa

A čo majú ženy a muži spoločné pri nakupovaní zliav? Deň a hodinu nákupu. Muži aj ženy najviac nakupujú online v stredu a najmenej v sobotu. „Zaujímavé je, že väčšina nákupov na Zľavomat.sk prebehne okolo 10. hodiny doobeda počas pracovnej doby a ďalší nápor zažíva portál večer – okolo 21. hodiny, keď sa pre väčšinu ľudí začína relaxačná fáza dňa a po celom dni majú chuť sa odmeniť,“ dodal A. Mlátilík.