Prvý úsek diaľnice D4 sa podľa SOS/BirdLife otváral v rozpore s legislatívou o ochrane prírody. Dôvodom je, že časť kompenzačných opatrení sa začala realizovať, no tie dôležité stále chýbajú.
Autor TASR
Bratislava 3. augusta (TASR) - Spoločnosť D4R7 Construction plánuje dokončiť kompenzačné opatrenia, ktoré sa mali realizovať pri výstavbe diaľnice D4/R7 ako náhrada za zničené biotopy. Hlavný zhotoviteľ diaľnice to pre TASR uviedol v reakcii na environmentálnu organizáciu SOS/BirdLife Slovensko, ktorá na nedostatočnú kompenzáciu upozornila.
"D4R7 môže vykonávať práce len v súlade so zmluvou a stavebnými povoleniami, to sa týka aj kompenzačných opatrení, ktoré plánujeme dokončiť," uvádza spoločnosť.
Prvý úsek diaľnice D4 sa podľa SOS/BirdLife otváral v rozpore s legislatívou o ochrane prírody. Dôvodom je, že časť kompenzačných opatrení sa začala realizovať, no tie dôležité stále chýbajú. Kompenzačné opatrenia sa nezačali robiť v zasypanom Biskupickom ramene, chýba aj náhrada za zničené biotopy pre bociana čierneho. Nezačalo sa ani so zatrávnením biotopov pri bratislavských Rusovciach. Enviroorganizácia sa preto v tejto veci obráti so sťažnosťou na Európsku komisiu.
Ministerstvo životného prostredia chce iniciovať rokovania s rezortom dopravy, Národnou diaľničnou spoločnosťou a SOS/BirdLife Slovensko. V čo najkratšom čase plánuje nájsť vhodné riešenie pre Biskupické rameno a rusovské biotopy, v ktorých sa mali realizovať kompenzačné opatrenia pri výstavbe D4/R7.
Rezort dopravy si uvedomuje, že v súčasnosti nie sú zrealizované všetky kompenzačné opatrenia. Dôvody nerealizovania kompenzácií sú však mimo kontroly ministerstva.
Na západnom Slovensku prednedávnom sprístupnili rýchlostnú cestu R7 a časť diaľnice D4, a to v úsekoch Ketelec - Dunajská Lužná, Dunajská Lužná - Holice a Ketelec - Rovinka.
"D4R7 môže vykonávať práce len v súlade so zmluvou a stavebnými povoleniami, to sa týka aj kompenzačných opatrení, ktoré plánujeme dokončiť," uvádza spoločnosť.
Prvý úsek diaľnice D4 sa podľa SOS/BirdLife otváral v rozpore s legislatívou o ochrane prírody. Dôvodom je, že časť kompenzačných opatrení sa začala realizovať, no tie dôležité stále chýbajú. Kompenzačné opatrenia sa nezačali robiť v zasypanom Biskupickom ramene, chýba aj náhrada za zničené biotopy pre bociana čierneho. Nezačalo sa ani so zatrávnením biotopov pri bratislavských Rusovciach. Enviroorganizácia sa preto v tejto veci obráti so sťažnosťou na Európsku komisiu.
Ministerstvo životného prostredia chce iniciovať rokovania s rezortom dopravy, Národnou diaľničnou spoločnosťou a SOS/BirdLife Slovensko. V čo najkratšom čase plánuje nájsť vhodné riešenie pre Biskupické rameno a rusovské biotopy, v ktorých sa mali realizovať kompenzačné opatrenia pri výstavbe D4/R7.
Rezort dopravy si uvedomuje, že v súčasnosti nie sú zrealizované všetky kompenzačné opatrenia. Dôvody nerealizovania kompenzácií sú však mimo kontroly ministerstva.
Na západnom Slovensku prednedávnom sprístupnili rýchlostnú cestu R7 a časť diaľnice D4, a to v úsekoch Ketelec - Dunajská Lužná, Dunajská Lužná - Holice a Ketelec - Rovinka.