Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 2. november 2024
< sekcia Ekonomika

Práce na obchvate Žiaru nad Hronom pokračujú podľa plánu

Foto: OPD

Zmluvná cena výstavby úseku je 26,166 milióna eur bez DPH. Investor NDS ju financuje z fondov Európskej únie (85 %) a štátneho rozpočtu (15 %).

Bratislava 16. augusta (OTS) - Práce na polovičnom profile obchvatu mesta Žiar nad Hronom, ktoré sa začali v októbri 2012, pokračujú podľa plánu. Takmer šesť kilometrov dlhý úsek rýchlostnej cesty R2, ktorý je spolufinancovaný z Operačného programu Doprava (OPD), by mal byť dokončený do októbra 2014.

Už v júli sa ukončil archeologický prieskum a spracúva sa záverečná správa. Realizuje sa tiež geotechnický monitoring. "Na cestných objektoch pokračujú práce na odhumusovaní a odvoze humusu, výkopové práce, odkopávky a prekopávky, odvoz nevhodnej zeminy na skládku, sanačné opatrenia a budovanie štrkových pilót. Zároveň sa ukončili práce na prístupových cestách na stavenisko," priblížil hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík.

Hlavným cieľom projektu je zabezpečiť bezpečné, kapacitné a rýchle cestné prepojenie v tomto úseku s vyššou úrovňou komfortu. Vybudovaním obchvatu sa preberie časť najmä nákladnej dopravy z cesty I/50, ktorá je súčasťou medzinárodnej cesty E 572 a cesty I/65, pričom súčasne sa odľahčí aj doprava v meste. Plynulým napojením na sprevádzkovaný úsek rýchlostnej cesty R1 Žarnovica – Šášovské Podhradie bude slúžiť najmä na odklon tranzitnej dopravy mimo zastavané územie Žiaru nad Hronom a súčasne poskytne tranzitnej doprave možnosť dopravného napojenia na rýchlostnú cestu R1 v smere západ – východ.

Obchvat Žiaru nad Hronom začína križovatkou Lovčica-Trubín, pokračuje západne od mesta a končí napojením na rýchlostnú cestu R1 križovatkou Lovča. Zmluvná cena výstavby úseku je 26,166 milióna eur bez DPH. Investor NDS ju financuje z fondov Európskej únie (85 %) a štátneho rozpočtu (15 %).

Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.

Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc

Investícia do Vašej budúcnosti

Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.