Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 17. november 2024Meniny má Klaudia
< sekcia Ekonomika

Žiga: O bariérach v automobilovom priemysle budeme rokovať o pár dní

Na snímke minister hospodárstva SR Peter Žiga. Foto: TASR – Jakub Kotian

Automobilový priemysel v súčasnosti zamestnáva viac ako 130.000 pracovníkov a priamo či nepriamo ovplyvňuje tvorbu viac ako 250.000 pracovných miest.

Bratislava 3. apríla (TASR) - Návrhom opatrení na odstránenie bariér pre trvalo udržateľný rozvoj automobilového priemyslu na Slovensku vrátane dodávateľskej siete z dielne Ministerstva hospodárstva (MH) SR sa bude vláda zaoberať budúci týždeň. Oznámil to po stredajšom rokovaní vládneho kabinetu šéf MH SR Peter Žiga (Smer-SD).

Pripomenul, že diskusia o návrhu opatrení bola na dnešnom rokovaní prerušená. "Materiál som dnes predstavil, bola k nemu dosť široká diskusia. Niektoré uznesenia v rámci tohto materiálu sa však zdali byť málo ambiciózne, niektoré až príliš ambiciózne, a tak sme sa dohodli, že si ešte sadneme s niektorými ministrami a upravíme niektoré uznesenia. Rokovanie teda bolo prerušené. Na najbližšie rokovanie vlády ho predložím už 'po vyštrnganí si' jednotlivých otvorených otázok," priblížil minister hospodárstva SR.

"Automobilový priemysel je kľúčovým odvetvím slovenského hospodárstva a svojou podstatou ovplyvňuje rozvoj viacerých priemyselných odvetví. V súčasnosti zamestnáva viac ako 130.000 pracovníkov a priamo či nepriamo ovplyvňuje tvorbu viac ako 250.000 pracovných miest. Zároveň generuje 44 % HDP z priemyselnej výroby a tým, že sa podieľa 40,2 % na exporte, významným spôsobom prispieva k pozitívnej obchodnej bilancii Slovenska," zdôraznil v materiáli dôležitosť automobilového priemyslu rezort hospodárstva SR.

Automobilový priemysel je na Slovensku podľa MH SR významne závislý od zahraničných investorov, pričom nezahŕňa len výrobcov vozidiel, ale aj dodávateľské reťazce.

Predkladaný vládny materiál podľa MH SR identifikuje a navrhuje riešenia pre tri bariéry, a to nestabilitu a nesystémovosť vývoja podnikateľského prostredia s priamym dosahom na rýchly a nepredvídateľný rast nákladov, ďalej nízku úroveň výskumno-vývojových aktivít, rozvoja aplikovanej vedy, výskumu a inovácií a sieťovania aktérov, ako aj nedostatočne vytvorené prostredie na uplatnenie princípov obehového hospodárstva v automobilovom priemysle.