Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Zisk Alphabet, materskej spoločnosti Google, vo 4. kvartáli vzrástol

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Google patrí medzi technologické giganty, ktoré profitujú z toho, že ľudia musia počas pandémie pracovať, študovať aj nakupovať z domu a spoliehať sa na internet a dátové centrá.

Mountain View 3. februára (TASR) - Materský koncern internetového vyhľadávača Google, spoločnosť Alphabet, zaznamenal vo 4. kvartáli strmý nárast zisku zhruba o 50 %. Jeho výsledky prekonali odhady analytikov z Wall Street vďaka príjmom z digitálnej reklamy aj práci na diaľku počas pandémie ochorenia COVID-19.

Konkrétne, zisk Alphabet sa za tri mesiace do konca decembra 2020 zvýšil na 15,23 miliardy USD (12,64 miliardy eur), čo predstavuje 22,30 USD na akciu, z 10,67 miliardy USD alebo 15,35 USD/akcia v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici pritom očakávali zisk 15,99 USD na akciu.

Tržby v uplynulom štvrťroku vzrástli o 23 % na 56,90 miliardy USD zo 46,08 miliardy USD rok predtým, zatiaľ čo analytici odhadovali, že dosiahnu 53,15 miliardy USD. Tržby Google z reklamy stúpli na 46,20 miliardy USD z predvlaňajších 37,93 miliardy USD. Tržby z ďalšieho podnikania sa zvýšili na 6,67 miliardy USD z 5,26 miliardy USD a príjmy z cloud computingu vzrástli na 3,83 miliardy USD z 2,61 miliardy USD.

Google patrí medzi technologické giganty, ktoré profitujú z toho, že ľudia musia počas pandémie pracovať, študovať aj nakupovať z domu a spoliehať sa na internet a dátové centrá. Pandémia tak urýchlila trvalý posun firiem, obchodov a ľudí do on-line priestoru, z čoho ťaží najmä cloude computing.

Dominancia Google v on-line reklame však pritiahla pozornosť regulačných úradov v Európe aj USA a internetový gigant čelí obvineniam zo zneužitia svojej pozície.

Napriek tomu je spoločnosť na dobrej ceste k tomu, aby aj v tomto roku jej príjmy z digitálnej reklamy výrazne stúpli.

(1 EUR = 1,2044 USD)