Vedenie spoločnosti uviedlo, že v priebehu štvrťroka čelilo neočakávane vysokým nákladom, ktoré boli výsledkom množstvom faktorov a zasiahli jeho zisk.
Autor TASR
Minneapolis 18. mája (TASR) - Americký diskontný reťazec Target zaznamenal v 1. štvrťroku 2022/2023 pokles čistého zisku na zhruba polovicu vlaňajšieho. Varoval zároveň pred väčším znížením marže v dôsledku rastúcich nákladov na palivo a dopravu. To je jasným znakom toho, že maloobchodníci v USA už nie sú imúnni voči prudko rastúcej inflácii. Pokračujú aj ich problémy s dodávateľmi. TASR správu prevzala z AP.
Čistý zisk Targetu sa za tri mesiace do konca apríla 2022 znížil o 52 % na 1,01 miliardy USD (958,16 milióna eur) alebo 2,16 USD na akciu z 2,10 miliardy USD alebo 4,17 USD na akciu v 1. štvrťroku minulého roka.
Bez jednorazových položiek vykázala spoločnosť Target upravený zisk 2,19 USD na akciu. Analytici v priemere očakávali, že zarobí 3,06 USD na akciu.
Tržby sa v uplynulom štvrťroku zvýšili o 4 % na 24,83 miliardy USD, zatiaľ čo analytici predpovedali, že dosiahnu 24,48 miliardy USD. Tržby v obchodoch Target otvorených aspoň rok vzrástli o 3,4 %. On-line predaj sa zvýšil o 3,2 %, po náraste o 50,2 % pred rokom. Target v 1. kvartáli vygeneroval viac ako 95 % tržieb vo svojich predajniach.
Vedenie spoločnosti uviedlo, že v priebehu štvrťroka čelilo neočakávane vysokým nákladom, ktoré boli výsledkom množstvom faktorov a zasiahli jeho zisk.
Rast predaja bol poháňaný položkami, ktoré zákazníci často nakupujú, ako sú potraviny a nápoje, kozmetika a potreby pre domácnosť.
(1 EUR = 1,0541 USD)
Čistý zisk Targetu sa za tri mesiace do konca apríla 2022 znížil o 52 % na 1,01 miliardy USD (958,16 milióna eur) alebo 2,16 USD na akciu z 2,10 miliardy USD alebo 4,17 USD na akciu v 1. štvrťroku minulého roka.
Bez jednorazových položiek vykázala spoločnosť Target upravený zisk 2,19 USD na akciu. Analytici v priemere očakávali, že zarobí 3,06 USD na akciu.
Tržby sa v uplynulom štvrťroku zvýšili o 4 % na 24,83 miliardy USD, zatiaľ čo analytici predpovedali, že dosiahnu 24,48 miliardy USD. Tržby v obchodoch Target otvorených aspoň rok vzrástli o 3,4 %. On-line predaj sa zvýšil o 3,2 %, po náraste o 50,2 % pred rokom. Target v 1. kvartáli vygeneroval viac ako 95 % tržieb vo svojich predajniach.
Vedenie spoločnosti uviedlo, že v priebehu štvrťroka čelilo neočakávane vysokým nákladom, ktoré boli výsledkom množstvom faktorov a zasiahli jeho zisk.
Rast predaja bol poháňaný položkami, ktoré zákazníci často nakupujú, ako sú potraviny a nápoje, kozmetika a potreby pre domácnosť.
(1 EUR = 1,0541 USD)