Tržby Apple v sledovanom období vzrástli medziročne o 59 % , a to najmä vďaka rekordnému záujmu klientov o takzvané inteligentné telefóny.
Autor TASR
,aktualizované San Francisco 25. apríla (TASR) - Obrovský záujem o telefóny iPhone pomohol americkému koncernu Apple dosiahnuť v 2. štvrťroku finančného roka 2011/2012 až 94-% nárast zisku.
Z hospodárskych výsledkov Apple vyplýva, že čistý zisk spoločnosti sa za tri mesiace do konca marca 2012 vyšplhal na 11,6 miliardy USD (8,81 miliardy eur), čo predstavuje 12,30 USD na akciu, a to zo 6 miliárd USD alebo 6,40 USD na akciu v rovnakom období minulého roka. Analytici predpovedali koncernu zisk v priemere 10,07 USD na akciu.
Tržby Apple v sledovanom období vzrástli medziročne o 59 % na 39,2 miliardy USD, a to najmä vďaka rekordnému záujmu klientov o takzvané inteligentné telefóny. Apple v 2. štvrťroku svojho finančného roka predal 35,1 milióna iPhonov a príjem z ich predaja sa podieľal zhruba 50 % na celkom obrate firmy.
Aj tablety iPad išli dobre na odbyt, aj keď menej, ako analytici očakávali. Apple za tri mesiace do konca marca predal na celom svete 11,8 milióna tabletov, ekonómovia ale odhadovali, že to bude 13 miliónov iPadov. Od ich uvedenia na trh v roku 2010 si už zákazníci na celom svete kúpili 67 miliónov iPadov.
Z hospodárskych výsledkov Apple vyplýva, že čistý zisk spoločnosti sa za tri mesiace do konca marca 2012 vyšplhal na 11,6 miliardy USD (8,81 miliardy eur), čo predstavuje 12,30 USD na akciu, a to zo 6 miliárd USD alebo 6,40 USD na akciu v rovnakom období minulého roka. Analytici predpovedali koncernu zisk v priemere 10,07 USD na akciu.
Tržby Apple v sledovanom období vzrástli medziročne o 59 % na 39,2 miliardy USD, a to najmä vďaka rekordnému záujmu klientov o takzvané inteligentné telefóny. Apple v 2. štvrťroku svojho finančného roka predal 35,1 milióna iPhonov a príjem z ich predaja sa podieľal zhruba 50 % na celkom obrate firmy.
Aj tablety iPad išli dobre na odbyt, aj keď menej, ako analytici očakávali. Apple za tri mesiace do konca marca predal na celom svete 11,8 milióna tabletov, ekonómovia ale odhadovali, že to bude 13 miliónov iPadov. Od ich uvedenia na trh v roku 2010 si už zákazníci na celom svete kúpili 67 miliónov iPadov.