Firma zvýšila zisk viac, než sa čakalo, napriek poklesu predaja. Ten dosiahol takmer 10 %, čo je výsledkom pokračujúceho nedostatku kľúčových komponentov.
Autor TASR
Soul 25. apríla (TASR) - Juhokórejská automobilka Hyundai zaznamenala za prvé tri mesiace tohto roka rast zisku o takmer pätinu, pričom prekonala očakávania trhov. K nečakane lepším výsledkom jej dopomohli najmä priaznivé kurzové vplyvy.
Čistý zisk automobilky dosiahol v 1. kvartáli 1,6 bilióna wonov (1,19 miliardy eur), zatiaľ čo analytici oslovení spoločnosťou Refinitiv očakávali zisk na úrovni 1,4 bilióna wonov, uviedla agentúra Reuters. V porovnaní so ziskom za 1. štvrťrok minulého roka to znamená rast o 19 %.
Firma zvýšila zisk viac, než sa čakalo, napriek poklesu predaja. Ten dosiahol takmer 10 %, čo je výsledkom pokračujúceho nedostatku kľúčových komponentov. V tejto súvislosti Hyundai upozornil, že pre lockdown v niekoľkých čínskych mestách počíta s problémami v dodávateľskom reťazci aj v ďalšom období.
Firma však podobne ako ďalšie automobilky s cieľom kompenzovať vysoké vstupné náklady zvýšila ceny svojich produktov, pričom analytici očakávajú, že v tomto trende bude pokračovať. Navyše výsledky spoločnosti výrazne podporili kurzové vplyvy. Kurz juhokórejského wonu klesol v sledovanom období oproti doláru o takmer 7 %, čo zvýšilo hodnotu ziskov zaznamenaných firmou na zahraničných trhoch.
(1 EUR = 1344,04 KRW)
Čistý zisk automobilky dosiahol v 1. kvartáli 1,6 bilióna wonov (1,19 miliardy eur), zatiaľ čo analytici oslovení spoločnosťou Refinitiv očakávali zisk na úrovni 1,4 bilióna wonov, uviedla agentúra Reuters. V porovnaní so ziskom za 1. štvrťrok minulého roka to znamená rast o 19 %.
Firma zvýšila zisk viac, než sa čakalo, napriek poklesu predaja. Ten dosiahol takmer 10 %, čo je výsledkom pokračujúceho nedostatku kľúčových komponentov. V tejto súvislosti Hyundai upozornil, že pre lockdown v niekoľkých čínskych mestách počíta s problémami v dodávateľskom reťazci aj v ďalšom období.
Firma však podobne ako ďalšie automobilky s cieľom kompenzovať vysoké vstupné náklady zvýšila ceny svojich produktov, pričom analytici očakávajú, že v tomto trende bude pokračovať. Navyše výsledky spoločnosti výrazne podporili kurzové vplyvy. Kurz juhokórejského wonu klesol v sledovanom období oproti doláru o takmer 7 %, čo zvýšilo hodnotu ziskov zaznamenaných firmou na zahraničných trhoch.
(1 EUR = 1344,04 KRW)