Tržby však zaostali za očakávaniami.
Autor TASR
Victor 8. januára (TASR) - Svetový výrobca alkoholických nápojov Constellation Brands oznámil za 3. kvartál súčasného obchodného roka rast zisku o takmer desatinu, tržby však zaostali za očakávaniami. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Čistý zisk spoločnosti Constellation Brands, v ktorej portfóliu sú značky ako Svedka Vodka, Casa Noble Tequila či pivné značky Corona Premier a Modelo Especial, dosiahol v 3. štvrťroku obchodného roka 2023/2024 (skončil sa v novembri) 509,1 milióna USD (466,17 milióna eur), čo na akciu predstavuje 2,76 USD. Oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho obchodného roka to znamená rast o 8,85 %.
Po úprave o mimoriadne položky predstavoval upravený zisk spoločnosti na akciu 3,19 USD v porovnaní s 2,83 USD/akcia za rovnaké obdobie predchádzajúceho obchodného roka. V tomto ukazovateli spoločnosť prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali s upraveným ziskom 3 USD/akcia.
Inak sa však vyvíjali tržby. Tie síce rovnako vzrástli, rast však dosiahol iba 1,2 %, navyše zaostali za očakávaniami. Tržby Constellation Brands za 3. kvartál 2023/2024 dosiahli 2,47 miliardy USD oproti 2,44 miliardy USD spred roka, analytici však počítali s ich rastom na 2,54 miliardy USD.
Organické tržby sa zvýšili o 2 %, v prípade prémiových vín a liehovín však o 7 % klesli. Constellation Brands zároveň očakáva, že za celý obchodný rok zaznamenajú organické tržby v tomto segmente pokles o 7 až 9 %. Pôvodne firma počítala s poklesom iba o 0,5 %. Viac sa darilo segmentu pív, kde tržby zaznamenali rast.
(1 EUR = 1,0921 USD)
Čistý zisk spoločnosti Constellation Brands, v ktorej portfóliu sú značky ako Svedka Vodka, Casa Noble Tequila či pivné značky Corona Premier a Modelo Especial, dosiahol v 3. štvrťroku obchodného roka 2023/2024 (skončil sa v novembri) 509,1 milióna USD (466,17 milióna eur), čo na akciu predstavuje 2,76 USD. Oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho obchodného roka to znamená rast o 8,85 %.
Po úprave o mimoriadne položky predstavoval upravený zisk spoločnosti na akciu 3,19 USD v porovnaní s 2,83 USD/akcia za rovnaké obdobie predchádzajúceho obchodného roka. V tomto ukazovateli spoločnosť prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali s upraveným ziskom 3 USD/akcia.
Inak sa však vyvíjali tržby. Tie síce rovnako vzrástli, rast však dosiahol iba 1,2 %, navyše zaostali za očakávaniami. Tržby Constellation Brands za 3. kvartál 2023/2024 dosiahli 2,47 miliardy USD oproti 2,44 miliardy USD spred roka, analytici však počítali s ich rastom na 2,54 miliardy USD.
Organické tržby sa zvýšili o 2 %, v prípade prémiových vín a liehovín však o 7 % klesli. Constellation Brands zároveň očakáva, že za celý obchodný rok zaznamenajú organické tržby v tomto segmente pokles o 7 až 9 %. Pôvodne firma počítala s poklesom iba o 0,5 %. Viac sa darilo segmentu pív, kde tržby zaznamenali rast.
(1 EUR = 1,0921 USD)