Pod výsledok sa do veľkej miery podpísali nižšie tržby na kľúčových amerických a ázijských trhoch.
Autor TASR
New York 4. novembra (TASR) - Americká kozmetická spoločnosť Estée Lauder zaznamenala v 1. kvartáli obchodného roka 2014/2015 pokles zisku takmer o štvrtinu. Pod výsledok sa do veľkej miery podpísali nižšie tržby na kľúčových amerických a ázijských trhoch. Napriek tomu spoločnosť prekonala odhady trhov ako v oblasti zisku, tak tržieb. Informoval o tom portál RTTNews.
Spoločnosť oznámila za 1. kvartál 2014/2015, čo znamená od júla do konca septembra, zisk na úrovni 228 miliónov USD (182,2 milióna eur). Na akciu to predstavuje 59 centov. V rovnakom období minulého obchodného roka dosiahol zisk 300,7 milióna USD (76 centov/akcia). V medziročnom porovnaní sa tak zisk znížil o 24,2 %. Napriek tomu firma prekonala odhady analytikov, ktorí počítali so ziskom na akciu na úrovni 55 centov.
Tržby klesli na 2,63 miliardy USD z 2,68 miliardy USD v 1. kvartáli 2013/2014. Aj v tomto ukazovateli prekonala spoločnosť odhady analytikov, ktorí očakávali tržby na úrovni 2,62 miliardy USD.
Čo sa týka geografických regiónov, tržby v Amerikách klesli medziročne o 7 % a v regióne Ázia-Tichomorie približne o 1 %. Na druhej strane, v regióne, ktorý zahrňuje Európu, Blízky východ a Afriku, sa tržby zvýšili o 6 %.
Spoločnosť oznámila za 1. kvartál 2014/2015, čo znamená od júla do konca septembra, zisk na úrovni 228 miliónov USD (182,2 milióna eur). Na akciu to predstavuje 59 centov. V rovnakom období minulého obchodného roka dosiahol zisk 300,7 milióna USD (76 centov/akcia). V medziročnom porovnaní sa tak zisk znížil o 24,2 %. Napriek tomu firma prekonala odhady analytikov, ktorí počítali so ziskom na akciu na úrovni 55 centov.
Tržby klesli na 2,63 miliardy USD z 2,68 miliardy USD v 1. kvartáli 2013/2014. Aj v tomto ukazovateli prekonala spoločnosť odhady analytikov, ktorí očakávali tržby na úrovni 2,62 miliardy USD.
Čo sa týka geografických regiónov, tržby v Amerikách klesli medziročne o 7 % a v regióne Ázia-Tichomorie približne o 1 %. Na druhej strane, v regióne, ktorý zahrňuje Európu, Blízky východ a Afriku, sa tržby zvýšili o 6 %.