V Európe stúpol zisk Fordu pred zdanením v 1. kvartáli na 434 miliónov USD z vlaňajších 42 miliónov USD a jeho odbyt sa zvýšil o 8,5 % na 363.500 vozidiel.
Autor TASR
Dearborn 28. apríla (TASR) - Americká automobilka Ford v 1. kvartáli 2016 viac ako zdvojnásobila svoj zisk vďaka veľkému dopytu v Severnej Amerike po tzv. športovo-úžitkových (SUV) modeloch a nákladných autách. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
Čistý zisk Fordu sa v 1. štvrťroku 2016 zvýšil na rekordných 2,45 miliardy USD, čo predstavuje 61 centov na akciu, z 1,15 miliardy USD alebo 29 centov/akcia v rovnakom období vlani.
Po očistení od jednorazových položiek dosiahla automobilka zisk 68 centov na akciu a prekonala odhady expertov, ktorí očakávali zisk v priemere 48 centov/akcia.
Globálny predaj amerického koncernu v období január-marec stúpol o 10 % na 1,7 milióna áut a jeho tržby sa zvýšili o 11 % na 37,7 miliardy USD. Analytici pritom Fordu predpovedali tržby v priemere 35,59 miliardy USD.
Zisk Fordu pred zdanením sa v Severnej Amerike za tri mesiace do konca marca vyšplhal na 3,8 miliardy USD (3,34 miliardy eur) z 1,6 miliardy USD v rovnakom období vlani a dosiahol najvyššiu úroveň v histórii firmy. Tržby automobilky v tomto regióne vzrástli o 8,4 % a jej podiel na severoamerickom trhu sa zvýšil na 15,7 % z 15 % pred rokom.
V Európe stúpol zisk Fordu pred zdanením v 1. kvartáli na 434 miliónov USD z vlaňajších 42 miliónov USD a jeho odbyt sa zvýšil o 8,5 % na 363.500 vozidiel.
A zisk automobilky v ázijsko-tichomorskom regióne stúpol na 220 miliónov USD zo 105 miliónov USD v 1. kvartáli 2015, pričom odbyt Fordu v Číne sa zvýšil o 14 % na 314.454 áut.
Rast dopytu po SUV, nákladných autách a dodávkach v Severnej Amerike bol natoľko výrazný, že firme plne nahradil 29-% pokles predaja v Brazílii a slabšie výsledky na Blízkom východe a v Afrike.
(1 EUR = 1,1358 USD)
Čistý zisk Fordu sa v 1. štvrťroku 2016 zvýšil na rekordných 2,45 miliardy USD, čo predstavuje 61 centov na akciu, z 1,15 miliardy USD alebo 29 centov/akcia v rovnakom období vlani.
Po očistení od jednorazových položiek dosiahla automobilka zisk 68 centov na akciu a prekonala odhady expertov, ktorí očakávali zisk v priemere 48 centov/akcia.
Globálny predaj amerického koncernu v období január-marec stúpol o 10 % na 1,7 milióna áut a jeho tržby sa zvýšili o 11 % na 37,7 miliardy USD. Analytici pritom Fordu predpovedali tržby v priemere 35,59 miliardy USD.
Zisk Fordu pred zdanením sa v Severnej Amerike za tri mesiace do konca marca vyšplhal na 3,8 miliardy USD (3,34 miliardy eur) z 1,6 miliardy USD v rovnakom období vlani a dosiahol najvyššiu úroveň v histórii firmy. Tržby automobilky v tomto regióne vzrástli o 8,4 % a jej podiel na severoamerickom trhu sa zvýšil na 15,7 % z 15 % pred rokom.
V Európe stúpol zisk Fordu pred zdanením v 1. kvartáli na 434 miliónov USD z vlaňajších 42 miliónov USD a jeho odbyt sa zvýšil o 8,5 % na 363.500 vozidiel.
A zisk automobilky v ázijsko-tichomorskom regióne stúpol na 220 miliónov USD zo 105 miliónov USD v 1. kvartáli 2015, pričom odbyt Fordu v Číne sa zvýšil o 14 % na 314.454 áut.
Rast dopytu po SUV, nákladných autách a dodávkach v Severnej Amerike bol natoľko výrazný, že firme plne nahradil 29-% pokles predaja v Brazílii a slabšie výsledky na Blízkom východe a v Afrike.
(1 EUR = 1,1358 USD)