Michelin sa snaží presunúť svoje zameranie viac smerom k prémiovým pneumatikám a špeciálnym produktom.
Autor TASR
Paríž 15. februára (TASR) - Francúzsky výrobca pneumatík Michelin zostal ziskový aj v roku 2020, a to aj napriek poklesu tržieb spôsobených pandémiou. Jedným z dôvodov bolo zníženie cien materiálov.
Tržby firmy v minulom roku padli o 15 % na 20 miliárd eur a čistý zisk takmer o dve tretiny na 1,9 miliardy eur.
Michelin sa snaží presunúť svoje zameranie viac smerom k prémiovým pneumatikám a špeciálnym produktom. Aj tento posun produktového mixu podporil zisk v roku 2020. Spoločnosť tiež znížila správne náklady o 240 miliónov eur a investície takmer o tretinu.
Podľa firmy prostredie zostáva naďalej vysoko neisté z dôvodu pokračujúcej koronakrízy. V tomto roku počíta s nárastom dopytu po pneumatikách pre osobné autá a ľahké úžitkové vozidlá o 6 % až 10 %. Dopyt po pneumatikách pre nákladné autá by sa mal zvýšiť o 4 % až 8 %.
Tržby firmy v minulom roku padli o 15 % na 20 miliárd eur a čistý zisk takmer o dve tretiny na 1,9 miliardy eur.
Michelin sa snaží presunúť svoje zameranie viac smerom k prémiovým pneumatikám a špeciálnym produktom. Aj tento posun produktového mixu podporil zisk v roku 2020. Spoločnosť tiež znížila správne náklady o 240 miliónov eur a investície takmer o tretinu.
Podľa firmy prostredie zostáva naďalej vysoko neisté z dôvodu pokračujúcej koronakrízy. V tomto roku počíta s nárastom dopytu po pneumatikách pre osobné autá a ľahké úžitkové vozidlá o 6 % až 10 %. Dopyt po pneumatikách pre nákladné autá by sa mal zvýšiť o 4 % až 8 %.