Čistý zisk dosiahol 260 miliónov eur, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka predstavoval 293 miliónov eur.
Autor TASR
Amsterdam 18. apríla (TASR) - Holandská pivovarnícka spoločnosť Heineken oznámila za 1. kvartál pokles zisku o vyše desatinu, keď výsledky začiatkom roka ovplyvnilo nepriaznivé počasie na kľúčovom európskom trhu. Objem vývozu sa však zvýšil, najmä vďaka vyššiemu predaju v Ázijsko-tichomorskej oblasti.
Čistý zisk dosiahol 260 miliónov eur, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka predstavoval 293 miliónov eur. Medziročne to znamená pokles o 11 %. Napriek tomu šéf spoločnosti Jean-Francois van Boxmeer potvrdil pôvodný odhad výsledkov na celý tento rok, keďže vývoj v 1. kvartáli nepatrí medzi rozhodujúce pre celoročný vývoj predaja či zisku.
Objem predaja však v prvých troch mesiacoch vzrástol o 4,3 %. Prispel k tomu najmä vyšší dopyt v Ázii. V Ázijsko-tichomorskom regióne sa predaj zvýšil o 11,3 %, pričom najviac ho podporili Vietnam, Malajzia a Kambodža.
V Európe predaj čiastočne podporil skorší termín veľkonočných sviatkov, celkovo však boli predaje slabšie, keďže, ako dodal šéf Heinekenu, "predaj negatívne ovplyvnilo chladné počasie". Spoločnosť zaznamenala pokles predaja na viacerých európskych trhoch, medzi nimi vo Francúzsku, v Španielsku, Holandsku či Rakúsku.
Čistý zisk dosiahol 260 miliónov eur, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka predstavoval 293 miliónov eur. Medziročne to znamená pokles o 11 %. Napriek tomu šéf spoločnosti Jean-Francois van Boxmeer potvrdil pôvodný odhad výsledkov na celý tento rok, keďže vývoj v 1. kvartáli nepatrí medzi rozhodujúce pre celoročný vývoj predaja či zisku.
Objem predaja však v prvých troch mesiacoch vzrástol o 4,3 %. Prispel k tomu najmä vyšší dopyt v Ázii. V Ázijsko-tichomorskom regióne sa predaj zvýšil o 11,3 %, pričom najviac ho podporili Vietnam, Malajzia a Kambodža.
V Európe predaj čiastočne podporil skorší termín veľkonočných sviatkov, celkovo však boli predaje slabšie, keďže, ako dodal šéf Heinekenu, "predaj negatívne ovplyvnilo chladné počasie". Spoločnosť zaznamenala pokles predaja na viacerých európskych trhoch, medzi nimi vo Francúzsku, v Španielsku, Holandsku či Rakúsku.