Výsledky do veľkej miery ovplyvnilo spomaľovanie rastu ekonomiky v Ázii, najmä vo Vietname.
Autor TASR
Amsterdam 31. júla (TASR) - Holandský pivovarnícky koncern Heineken zaznamenal za 1. polrok pokles čistého zisku o takmer desatinu. Výsledky do veľkej miery ovplyvnilo spomaľovanie rastu ekonomiky v Ázii, najmä vo Vietname. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a serveru RTTNews.
Druhá najväčšia pivovarnícka spoločnosť na svete v pondelok oznámila, že za 1. polrok dosiahla čistý zisk 589 miliónov eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to predstavuje pokles o 8,6 %. Dôvodom je najmä slabší objem predaja, ktorý na organickej báze klesol medziročne o 5,6 %. Tržby síce vzrástli zo 16,40 miliardy eur za 1. polrok 2022 na 17,44 miliardy eur, ich rast však ovplyvnilo zvýšenie cien.
Porovnateľný prevádzkový zisk spoločnosti klesol o 8,8 %, čo je výrazne horší výsledok, než predpokladali trhy. Tie s poklesom počítali, očakávali však, že dosiahne 4,8 %. Dôvodom sú podľa firmy slabšie výsledky v Ázii, najmä vo Vietname, ktorý patrí ku kľúčovým trhom Heinekenu. V tomto regióne klesol objem predaja o 13,2 % a predaj drahších pív ešte výraznejším tempom. Prevádzkový zisk zaznamenal pokles zhruba o tretinu.
Spoločnosť dodala, že teraz očakáva rast celoročného prevádzkového zisku upraveného o jednorazové položky maximálne na strednej úrovni jednocifernej stupnice. V pôvodnej prognóze počítala s rastom na strednej až vysokej úrovni jednocifernej stupnice.
Druhá najväčšia pivovarnícka spoločnosť na svete v pondelok oznámila, že za 1. polrok dosiahla čistý zisk 589 miliónov eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to predstavuje pokles o 8,6 %. Dôvodom je najmä slabší objem predaja, ktorý na organickej báze klesol medziročne o 5,6 %. Tržby síce vzrástli zo 16,40 miliardy eur za 1. polrok 2022 na 17,44 miliardy eur, ich rast však ovplyvnilo zvýšenie cien.
Porovnateľný prevádzkový zisk spoločnosti klesol o 8,8 %, čo je výrazne horší výsledok, než predpokladali trhy. Tie s poklesom počítali, očakávali však, že dosiahne 4,8 %. Dôvodom sú podľa firmy slabšie výsledky v Ázii, najmä vo Vietname, ktorý patrí ku kľúčovým trhom Heinekenu. V tomto regióne klesol objem predaja o 13,2 % a predaj drahších pív ešte výraznejším tempom. Prevádzkový zisk zaznamenal pokles zhruba o tretinu.
Spoločnosť dodala, že teraz očakáva rast celoročného prevádzkového zisku upraveného o jednorazové položky maximálne na strednej úrovni jednocifernej stupnice. V pôvodnej prognóze počítala s rastom na strednej až vysokej úrovni jednocifernej stupnice.