Ako sa očakávalo, náš ázijsko-pacifický región bol pandémiou hlboko zasiahnutý, povedal generálny riaditeľ Heinekenu Dolf van den Brink.
Autor TASR
Amsterdam 27. októbra (TASR) – Holandský pivovarnícky koncern Heineken v stredu oznámil nárast čistého zisku za prvých 9 mesiacov roka. Ale v 3. štvrťroku zaznamenal výrazný pokles predaja piva na ázijských trhoch, pre obmedzenia na zastavenie pandémie ochorenia COVID-19.
Čistý zisk koncernu za deväť mesiacov do konca septembra 2021 vzrástol na 3,08 miliardy eur z 396 miliónov eur v rovnakom období predchádzajúceho roka a z 1,66 miliardy eur v roku 2019.
V tohoročnom výsledku je však zahrnutý aj mimoriadny príjem vo výške 1,3 miliardy eur z precenenia predtým vlastneného podielu v United Breweries v Indii. Heineken prevzal v júli kontrolu nad United Breweries, vďaka čomu sa jeho podiel v tejto spoločnosti, ktorej patrí populárna indická značka Kingfisher, zvýšil na 61,5 % z predchádzajúcich 46,5 %.
Celkový objem predaného piva za 9 mesiacov vzrástol o 4 %, ale za 3. štvrťrok sa znížil o 5,1 % a na kľúčových trhoch, akými sú Kambodža, Malajzia, Indonézia a Vietnam, sa prepadol o 37,4 %.
"Ako sa očakávalo, náš ázijsko-pacifický región bol pandémiou hlboko zasiahnutý," povedal generálny riaditeľ Heinekenu Dolf van den Brink a dodal, že už "badať prvé známky oživenia".
Heineken naďalej vykazuje silný rast predaja svojich pív s nízkym obsahom alkoholu a bez alkoholu, najmä v Brazílii, Británii, Mexiku a USA.
Van den Brink však poznamenal, že trhy zostali "volatilné a skupina podľa toho reaguje". Očakávania preto zostávajú nezmenené, pričom odhad celoročných výsledkov zostáva pod úrovňou príjmov v roku 2019.
Čistý zisk koncernu za deväť mesiacov do konca septembra 2021 vzrástol na 3,08 miliardy eur z 396 miliónov eur v rovnakom období predchádzajúceho roka a z 1,66 miliardy eur v roku 2019.
V tohoročnom výsledku je však zahrnutý aj mimoriadny príjem vo výške 1,3 miliardy eur z precenenia predtým vlastneného podielu v United Breweries v Indii. Heineken prevzal v júli kontrolu nad United Breweries, vďaka čomu sa jeho podiel v tejto spoločnosti, ktorej patrí populárna indická značka Kingfisher, zvýšil na 61,5 % z predchádzajúcich 46,5 %.
Celkový objem predaného piva za 9 mesiacov vzrástol o 4 %, ale za 3. štvrťrok sa znížil o 5,1 % a na kľúčových trhoch, akými sú Kambodža, Malajzia, Indonézia a Vietnam, sa prepadol o 37,4 %.
"Ako sa očakávalo, náš ázijsko-pacifický región bol pandémiou hlboko zasiahnutý," povedal generálny riaditeľ Heinekenu Dolf van den Brink a dodal, že už "badať prvé známky oživenia".
Heineken naďalej vykazuje silný rast predaja svojich pív s nízkym obsahom alkoholu a bez alkoholu, najmä v Brazílii, Británii, Mexiku a USA.
Van den Brink však poznamenal, že trhy zostali "volatilné a skupina podľa toho reaguje". Očakávania preto zostávajú nezmenené, pričom odhad celoročných výsledkov zostáva pod úrovňou príjmov v roku 2019.