Analytici očakávali ešte horší výsledok.
Autor TASR
Soul 23. júla (TASR) - Juhokórejská automobilka Hyundai Motor zaznamenala v 2. štvrťroku prudký pokles zisku, medziročne o 62,2 %. Dôvodom bol slabý globálny dopyt v dôsledku pandémie nového koronavírusu, ktorý zatienil aj solídny predaj na domácom trhu.
Čistý zisk Hyundai Motor sa za tri mesiace do konca júna 2020 znížil o 62 % na 377,27 miliardy kórejských wonov (272,52 milióna eur). Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSet, však očakávali ešte horší výsledok, a to zisk 245,27 miliardy KRW.
Prevádzkový zisk automobilky v 2. kvartáli klesol o 52,3 % na 590,3 miliardy KRW a tržby sa znížili o 18,9 % na 21,86 bilióna KRW.
Globálny odbyt Hyundai klesol v 2. štvrťroku 2020 o 34 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka, zatiaľ čo predaj v Južnej Kórei vzrástol o 19 %.
Predaj v USA sa pritom znížil o 34 % a v Európe o 52 %, ale v Číne stúpol o 2,7 %.
Spoločnosť uviedla, že v druhej polovici roka očakáva oživenie globálneho predaja automobilov, keďže plánuje uvedenie nových modelov.
Čistý zisk Hyundai Motor sa za tri mesiace do konca júna 2020 znížil o 62 % na 377,27 miliardy kórejských wonov (272,52 milióna eur). Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSet, však očakávali ešte horší výsledok, a to zisk 245,27 miliardy KRW.
Prevádzkový zisk automobilky v 2. kvartáli klesol o 52,3 % na 590,3 miliardy KRW a tržby sa znížili o 18,9 % na 21,86 bilióna KRW.
Globálny odbyt Hyundai klesol v 2. štvrťroku 2020 o 34 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka, zatiaľ čo predaj v Južnej Kórei vzrástol o 19 %.
Predaj v USA sa pritom znížil o 34 % a v Európe o 52 %, ale v Číne stúpol o 2,7 %.
Spoločnosť uviedla, že v druhej polovici roka očakáva oživenie globálneho predaja automobilov, keďže plánuje uvedenie nových modelov.