Bez započítania jednorazových položiek dosiahla spoločnosť Mastercard upravený zisk 2,65 USD na akciu, zatiaľ čo analytici jej predpovedali zisk 2,58 USD na akciu.
Autor TASR
Purchase 26. januára (TASR) - Americká spoločnosť Mastercard vykázala za 4. štvrťrok 2022 vyšší zisk, než očakávali analytici z Wall Street, keďže pokračujúce vysoké objemy platieb jej pomohli zmierniť vplyv vyšších výdavkov. TASR o tom informuje na základe správ Reuters a RTTNews.
Zisk amerického vydavateľa a prevádzkovateľa platobných kariet za tri mesiace do konca decembra 2022 vzrástol na 2,53 miliardy USD (2,33 miliardy eur) alebo 2,62 USD na akciu z 2,38 miliardy USD alebo 2,41 USD/akcia vo 4. štvrťroku predchádzajúceho roka 2021.
Bez započítania jednorazových položiek dosiahla spoločnosť Mastercard upravený zisk 2,65 USD na akciu, zatiaľ čo analytici jej predpovedali zisk 2,58 USD na akciu. Tržby v sledovanom období vzrástli o 11,5 % na 5,82 miliardy USD.
Spoločnosť Mastercard, ktorá má väčšiu expozíciu v Ázii a Tichomorí ako Visa, ťažila z opätovného otvorenia hraníc a zadržiavaného dopytu po cestovaní v regióne. To jej pomohlo vykompenzovať o 10 % vyššie náklady v uplynulom štvrťroku.
"Zatiaľ čo makroekonomická a geopolitická neistota pretrváva, spotrebiteľské výdavky sú pozoruhodne odolné," uviedol generálny riaditeľ Michael Miebach vo vyhlásení.
(1 EUR = 1,0878 USD)
Zisk amerického vydavateľa a prevádzkovateľa platobných kariet za tri mesiace do konca decembra 2022 vzrástol na 2,53 miliardy USD (2,33 miliardy eur) alebo 2,62 USD na akciu z 2,38 miliardy USD alebo 2,41 USD/akcia vo 4. štvrťroku predchádzajúceho roka 2021.
Bez započítania jednorazových položiek dosiahla spoločnosť Mastercard upravený zisk 2,65 USD na akciu, zatiaľ čo analytici jej predpovedali zisk 2,58 USD na akciu. Tržby v sledovanom období vzrástli o 11,5 % na 5,82 miliardy USD.
Spoločnosť Mastercard, ktorá má väčšiu expozíciu v Ázii a Tichomorí ako Visa, ťažila z opätovného otvorenia hraníc a zadržiavaného dopytu po cestovaní v regióne. To jej pomohlo vykompenzovať o 10 % vyššie náklady v uplynulom štvrťroku.
"Zatiaľ čo makroekonomická a geopolitická neistota pretrváva, spotrebiteľské výdavky sú pozoruhodne odolné," uviedol generálny riaditeľ Michael Miebach vo vyhlásení.
(1 EUR = 1,0878 USD)