Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Ekonomika

Zisk lodiarskej spoločnosti Hapag-Lloyd sa vlani prepadol o vyše 82 %

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Hapag-Lloyd, piaty najväčší prepravca lodných kontajnerov na svete, vo štvrtok uviedol, že jeho čistý zisk za rok 2023 dosiahol 3,19 miliardy eur.

Hamburg 14. marca (TASR) - Nemecký lodiarsky koncern Hapag-Lloyd zaznamenal za minulý rok prepad zisku o vyše 82 %. Ako dôvod uviedol nadmernú kapacitu a konflikt na Blízkom východe, keď pre útoky jemenských povstalcov na lode v Červenom mori spoločnosť presmerovala svoje plavidlá na dlhšiu trasu okolo južného cípu Afriky. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a portálu RTTNews.

Hapag-Lloyd, piaty najväčší prepravca lodných kontajnerov na svete, vo štvrtok uviedol, že jeho čistý zisk za rok 2023 dosiahol 3,19 miliardy eur. Na porovnanie, v roku 2022 predstavoval zisk spoločnosti 17,96 miliardy eur. Zisk pred úrokmi a daňami (EBIT) sa prepadol na 2,74 miliardy z 18,47 miliardy eur v predchádzajúcom roku a zisk pred úrokmi, daňami, odpismi a amortizáciou (EBITDA) klesol z 20,47 miliardy na 4,83 miliardy eur.

Tržby za minulý rok dosiahli 19,39 miliardy eur. V porovnaní s rokom 2022 tak klesli takmer o 47 %, pod čo sa veľkou mierou podpísal pokles prepravných sadzieb o 48 %.

V reakcii na výsledky vedenie Hapag-lloyd uviedlo, že v tomto roku bude musieť výraznejšie znížiť náklady a nie je vylúčené, že obmedzí počet lodí s tovarom. "Predpokladáme, že vzhľadom na očakávané dodávky väčšieho počtu lodí v tomto roku budú podmienky na trhu aj naďalej nepriaznivé," povedal šéf spoločnosti Rolf Habben Jansen. Ďalším dôvodom je pokračujúca kríza na Blízkom východe a útoky na obchodné lode v Červenom mori. "Ak chceme zostať v zisku a konkurencieschopní, budeme musieť ešte viac znížiť jednotkové náklady," dodal Habben Jansen.

Hapag-Lloyd patrí k skupine prepravných spoločností, ktoré pre útoky jemenských povstalcov na obchodné lode v Červenom mori presmerovali svoje plavidlá z pôvodnej výhodnej trasy cez Suezský prieplav na omnoho dlhšiu trasu okolo Mysu dobrej nádeje na juhu Afriky. Táto trasa trvá lodiam o dva až tri týždne dlhšie, čo pre firmy znamená výrazný rast nákladov.