Čistý zisk najväčšieho svetového producenta šperkov z hľadiska výrobných kapacít sa za tri mesiace do konca decembra 2018 znížil o 2,8 % na 1,89 miliardy DKK (253,17 milióna eur).
Autor TASR
Kodaň 5. februára (TASR) - Dánsky výrobca a predajca šperkov Pandora, ktorý pôsobí aj na slovenskom trhu, zaznamenal v 4. kvartáli 2018 pokles zisku. Ten bol však menší, ako predpovedali analytici. Spoločnosť zároveň oznámila, že plánuje v tomto roku znížiť náklady o 1,2 miliardy dánskych korún.
Čistý zisk najväčšieho svetového producenta šperkov z hľadiska výrobných kapacít sa za tri mesiace do konca decembra 2018 znížil o 2,8 % na 1,89 miliardy DKK (253,17 milióna eur) z 1,95 miliardy DKK v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSet, predpovedali Pandore zisk 1,75 miliardy DKK.
Tržby dánskej spoločnosti vzrástli o 3,8 % na 7,89 miliardy DKK z predvlaňajších 7,81 miliardy DKK.
Zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) sa znížil takmer o 8 % na 2,8 miliardy DKK, ale bol väčší ako 2,5 miliardy DKK, ktoré očakávali analytici.
Pandora, známa najmä náramkami, na ktoré si klienti dokupujú rôzne prívesky, uviedla, že v rámci svojho programu úspor obmedzí výdavky na reklamné akcie, zlepší svoje výrobky, marketing, zníži náklady a upraví organizačnú štruktúru.
Spoločnosť, ktorá má na celom svete približne 7700 predajní, chce do tejto siete v roku 2019 pridať zhruba 75 nových predajní, najmä v Latinskej Amerike a Číne.
(1 DKK = 7,4654 DKK)
Čistý zisk najväčšieho svetového producenta šperkov z hľadiska výrobných kapacít sa za tri mesiace do konca decembra 2018 znížil o 2,8 % na 1,89 miliardy DKK (253,17 milióna eur) z 1,95 miliardy DKK v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSet, predpovedali Pandore zisk 1,75 miliardy DKK.
Tržby dánskej spoločnosti vzrástli o 3,8 % na 7,89 miliardy DKK z predvlaňajších 7,81 miliardy DKK.
Zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) sa znížil takmer o 8 % na 2,8 miliardy DKK, ale bol väčší ako 2,5 miliardy DKK, ktoré očakávali analytici.
Pandora, známa najmä náramkami, na ktoré si klienti dokupujú rôzne prívesky, uviedla, že v rámci svojho programu úspor obmedzí výdavky na reklamné akcie, zlepší svoje výrobky, marketing, zníži náklady a upraví organizačnú štruktúru.
Spoločnosť, ktorá má na celom svete približne 7700 predajní, chce do tejto siete v roku 2019 pridať zhruba 75 nových predajní, najmä v Latinskej Amerike a Číne.
(1 DKK = 7,4654 DKK)