Po vylúčení jednorazových položiek dosiahol P&G v 1. kvartáli svojho obchodného roka zisk 98 centov na akciu, zatiaľ čo analytici očakávali, že zarobí 95 centov/akcia.
Autor TASR
Cincinnati 23. októbra (TASR) - Najväčší svetový výrobca spotrebiteľského tovaru Procter & Gamble dosiahol v 1. kvartáli fiškálneho roka 2015/2016 väčší ako očakávaný zisk. Dôvodom sú nižšie náklady a väčšie marže, ktoré koncernu pomohli vykompenzovať pokles tržieb v dôsledku posilnenia dolára. Informovali o tom agentúry Bloomberg a RTTNews.
Z hospodárskych výsledkov Procter & Gamble (P&G) vyplýva, že jeho zisk sa v období júl - september 2015 zvýšil na 2,60 miliardy USD (2,35 miliardy eur), čo predstavuje 90 centov na akciu, a to z 1,99 miliardy USD alebo 69 centov/akcia v rovnakom období vlani.
Po vylúčení jednorazových položiek dosiahol P&G v 1. kvartáli svojho obchodného roka zisk 98 centov na akciu, zatiaľ čo analytici očakávali, že zarobí 95 centov/akcia.
Tržby P&G v 1. štvrťroku klesli o 12 % na 16,53 miliardy USD z 18,77 miliardy USD v rovnakom období 2014. Tento výsledok zaostal za odhadmi analytikov, ktorí koncernu predpovedali tržby v priemere 17,17 miliardy USD. Pod pokles tržieb sa však negatívne podpísali kurzové vplyvy, a to 9 percentuálnymi bodmi.
Hrubá marža P&G v sledovanom období stúpla medziročne o 260 bázických bodov na 50,7 % a prevádzková marža sa zvýšila o 340 bázických bodov na 22,8 %.
Z hospodárskych výsledkov Procter & Gamble (P&G) vyplýva, že jeho zisk sa v období júl - september 2015 zvýšil na 2,60 miliardy USD (2,35 miliardy eur), čo predstavuje 90 centov na akciu, a to z 1,99 miliardy USD alebo 69 centov/akcia v rovnakom období vlani.
Po vylúčení jednorazových položiek dosiahol P&G v 1. kvartáli svojho obchodného roka zisk 98 centov na akciu, zatiaľ čo analytici očakávali, že zarobí 95 centov/akcia.
Tržby P&G v 1. štvrťroku klesli o 12 % na 16,53 miliardy USD z 18,77 miliardy USD v rovnakom období 2014. Tento výsledok zaostal za odhadmi analytikov, ktorí koncernu predpovedali tržby v priemere 17,17 miliardy USD. Pod pokles tržieb sa však negatívne podpísali kurzové vplyvy, a to 9 percentuálnymi bodmi.
Hrubá marža P&G v sledovanom období stúpla medziročne o 260 bázických bodov na 50,7 % a prevádzková marža sa zvýšila o 340 bázických bodov na 22,8 %.