Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Ekonomika

Zisk Pumy vo 4. kvartáli klesol, za celý rok sa však výrazne zvýšil

Archívna snímka. Foto: TASR/AP

Tržby v regióne zahrnujúceho Európu, Blízky východ a Afriku vzrástli o 28,2 %, najmä vďaka rastu dopytu v Európe. Záujem o značku sa však zvýšil aj v Rusku, Turecku a v Južnej Afrike.

Herzogenaurach 23. februára (TASR) - Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Puma oznámil za minulý rok rast tržieb takmer na 7 miliárd eur, čo predstavuje najlepšie celoročné výsledky v histórii spoločnosti. Tie okrem tržieb zaznamenala Puma aj v oblasti zisku pred úrokmi a daňami (EBIT). TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a serveru RTTNews.

Spoločnosť v stredu informovala, že tržby za rok 2021 vzrástli o 30 % na rekordných 6,81 miliardy eur. Po očistení o kurzové vplyvy rast tržieb dosiahol 31,7 %. Prispeli k tomu všetky regióny a divízie, keď v každej oblasti a divízii sa tržby zvýšili o dvojciferné hodnoty.

Vysoký rast tržieb zaznamenala spoločnosť aj oproti predpandemickému roku 2019. V porovnaní s daným rokom vzrástli tržby Pumy upravené o kurzové vplyvy o 29,8 %.

Rekordný bol aj zisk pred úrokmi a daňami (EBIT). Ten sa vlani zvýšil až o 166 % na vyše 557 miliónov eur. Čistý zisk dosiahol 309,6 milióna eur a aj v tomto prípade išlo o vysoký rast, keď v predchádzajúcom roku predstavoval 78,9 milióna eur.

Ako povedal generálny riaditeľ firmy Björn Gulden, napriek všetkým problémom a prekážkam súvisiacim s pandémiou nového koronavírusu a politickým napätím vo svete zaznamenala Puma najlepší rok vo svojej histórii. "Rast upravených tržieb o 32 % a EBIT o 166 % sú výsledky, na ktoré môžeme byť hrdí. Navyše, aj v porovnaní s rokom pred pandémiou sa tržby zvýšili o 30 %," dodal.

Spomedzi jednotlivých geografických oblastí sa podľa firmy najlepšie vyvíjali tržby v Amerikách, informoval server FashionUnited. Tržby upravené o kurzové vplyvy vzrástli na týchto trhoch o 53,9 %, k čomu prispel pokračujúci vysoký dopyt po značke v Severnej a Latinskej Amerike.

Tržby v regióne zahrnujúceho Európu, Blízky východ a Afriku vzrástli o 28,2 %, najmä vďaka rastu dopytu v Európe. Záujem o značku sa však zvýšil aj v Rusku, Turecku a v Južnej Afrike.

Aj v Ázii a Tichomorí sa tržby nemeckej spoločnosti zvýšili, a to o 10,6 %, najmä vďaka vysokému dopytu zo strany Indie, Japonska a štátov Oceánie. Tie kompenzovali problémy firmy v Číne, kde sa postavenie západných značiek zhoršilo po tom, ako mnohí Číňania začali bojkotovať západné produkty v reakcii na postoj viacerých firiem k situácii ujgurskej menšiny.

Aj jednotlivé divízie zaznamenali dvojciferný rast tržieb. Tržby v divízii obuvi vzrástli vlani o 15,6 % a v divízii športového oblečenia o 11,7 %. Najvýraznejšie sa však zvýšili tržby v divízii doplnkov, kde rast dosiahol 17,4 %.

V tomto roku očakáva Puma rast tržieb upravených o kurzové vplyvy minimálne o 10 %. Zisk EBIT odhaduje v rozmedzí od 600 miliónov do 700 miliónov eur. Výsledky v tomto roku bude podľa spoločnosti v nemalej miere ovplyvňovať chovanie spotrebiteľov v Číne.