Tržby skupiny, ktorá v máji vstúpila na burzu vo Varšave, vzrástli o 19,4 % na 4,12 miliardy eur.
Autor TASR
Londýn/Varšava 14. decembra (TASR) - Skupina Pepco, vlastník európskych diskontných maloobchodných reťazcov PEPCO, Poundland a Dealz, v utorok oznámila, že jej zisk v uplynulom finančnom roku 2020/21 vzrástol o 46 % aj napriek blokádam na zastavenie pandémie nového koronavírusu. Tento výsledok odráža tvorenie nových obchodov.
Skupina, ktorá predáva oblečenie, domáce potreby a doplnky do domácností, v utorok uviedla, že za rok do 30. septembra 2021 dosiahla základný zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) vo výške 647 miliónov eur. Ekonómovia jej predpovedali zisk v pásme 640 - 655 miliónov eur.
Tržby skupiny, ktorá v máji vstúpila na burzu vo Varšave, vzrástli o 19,4 % na 4,12 miliardy eur.
Pepco Group, ktorá má zhruba 100 predajní aj na Slovensku, otvorila v uplynulom roku 483 nových obchodov. Tým sa ich celkový počet zvýšil na 3504 v 17 krajinách a zamestnávajú 40.000 ľudí.
Generálny riaditeľ Andy Bond uviedol, že skupina plánuje vo finančnom roku 2021/22, ktorý sa začal 1. októbra, urýchliť expanziu v Španielsku, Taliansku a Rakúsku a pravdepodobne na jar otvorí aj menší počet obchodov v Nemecku.
Podľa neho Taliansko a Španielsko majú veľkosť trhu rovnakú ako východná Európa, kde má skupina významné zastúpenie, zatiaľ čo nemecký trh má rovnakú veľkosť ako Španielsko a Taliansko dohromady. Bond dodal, že vidí potenciál v celej Európe.
Skupina uviedla, že na začiatku nového finančného roka naďalej čelí zdražovaniu komodít a vyšším nákladom na prepravu spolu s problémami v dodávateľskom reťazci. A monitoruje novú vlnu ochorenia COVID-19 v celej Európe, pre ktorú niektoré krajiny opäť nariadili zatvorenie tzv. nepodstatných obchodov. Napriek tomu stále očakáva rast zisku v súčasnom finančnom roku, keďže plánuje otvoriť ďalšie obchody. A predpokladá, že zákazníci budú po pandémii a vzhľadom na vysokú infláciu vyhľadávať skôr lacnejšie obchody.
Vlastníkom skupiny Pepco Group je juhoafrický konglomerát Steinhoff.
Skupina, ktorá predáva oblečenie, domáce potreby a doplnky do domácností, v utorok uviedla, že za rok do 30. septembra 2021 dosiahla základný zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) vo výške 647 miliónov eur. Ekonómovia jej predpovedali zisk v pásme 640 - 655 miliónov eur.
Tržby skupiny, ktorá v máji vstúpila na burzu vo Varšave, vzrástli o 19,4 % na 4,12 miliardy eur.
Pepco Group, ktorá má zhruba 100 predajní aj na Slovensku, otvorila v uplynulom roku 483 nových obchodov. Tým sa ich celkový počet zvýšil na 3504 v 17 krajinách a zamestnávajú 40.000 ľudí.
Generálny riaditeľ Andy Bond uviedol, že skupina plánuje vo finančnom roku 2021/22, ktorý sa začal 1. októbra, urýchliť expanziu v Španielsku, Taliansku a Rakúsku a pravdepodobne na jar otvorí aj menší počet obchodov v Nemecku.
Podľa neho Taliansko a Španielsko majú veľkosť trhu rovnakú ako východná Európa, kde má skupina významné zastúpenie, zatiaľ čo nemecký trh má rovnakú veľkosť ako Španielsko a Taliansko dohromady. Bond dodal, že vidí potenciál v celej Európe.
Skupina uviedla, že na začiatku nového finančného roka naďalej čelí zdražovaniu komodít a vyšším nákladom na prepravu spolu s problémami v dodávateľskom reťazci. A monitoruje novú vlnu ochorenia COVID-19 v celej Európe, pre ktorú niektoré krajiny opäť nariadili zatvorenie tzv. nepodstatných obchodov. Napriek tomu stále očakáva rast zisku v súčasnom finančnom roku, keďže plánuje otvoriť ďalšie obchody. A predpokladá, že zákazníci budú po pandémii a vzhľadom na vysokú infláciu vyhľadávať skôr lacnejšie obchody.
Vlastníkom skupiny Pepco Group je juhoafrický konglomerát Steinhoff.