Podporilo ju najmä zvýšenie celkových príjmov z internetovej reklamy, aj keď cena za reklamu klesla.
Autor TASR
New York 17. júla (TASR) - Americká internetová spoločnosť Google zvýšila zisk za 2. kvartál takmer o pätinu na vyše 3,9 miliardy USD a výrazne tak prekonala očakávania ekonómov. Podporilo ju najmä zvýšenie celkových príjmov z internetovej reklamy, aj keď cena za reklamu klesla. Informovali o tom agentúra DPA a portál RTTTNews.
Spoločnosť uviedla, že zisk za 2. štvrťrok dosiahol 3,93 miliardy USD (3,62 miliardy eur), zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka predstavoval zisk 3,35 miliardy USD. Medziročne to znamená rast o 17,3 %. Tržby sa zvýšili o 11 % na 17,73 miliardy USD.
Bez započítania mimoriadnych položiek dosiahol zisk na akciu 6,99 USD oproti 5,98 USD/akcia v 2. štvrťroku minulého roka. Analytici počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 6,71 USD.
Počet platených klikov na online reklamu vzrástol v 2. štvrťroku medziročne o 18 %. To stačilo na zvýšenie príjmov z reklamy o 11 % na vyše 16 miliárd USD, napriek tomu, že priemerná cena za jedno kliknutie o 11 % klesla.
Spoločnosť uviedla, že zisk za 2. štvrťrok dosiahol 3,93 miliardy USD (3,62 miliardy eur), zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka predstavoval zisk 3,35 miliardy USD. Medziročne to znamená rast o 17,3 %. Tržby sa zvýšili o 11 % na 17,73 miliardy USD.
Bez započítania mimoriadnych položiek dosiahol zisk na akciu 6,99 USD oproti 5,98 USD/akcia v 2. štvrťroku minulého roka. Analytici počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 6,71 USD.
Počet platených klikov na online reklamu vzrástol v 2. štvrťroku medziročne o 18 %. To stačilo na zvýšenie príjmov z reklamy o 11 % na vyše 16 miliárd USD, napriek tomu, že priemerná cena za jedno kliknutie o 11 % klesla.