Prevádzkový zisk Toyoty v 1. kvartáli vzrástol o 8,7 % na 741,9 miliardy J/Y z vlaňajších 682,6 miliardy JPY. Tržby stúpli o 3,8 % na 7,65 bilióna JPY.
Autor TASR
Tokio 2. augusta (TASR) - Japonský automobilový gigant Toyota zaznamenal v 1. štvrťroku obchodného roka 2019/20 nárast čistého zisku vďaka solídnemu predaju a redukcii nákladov. Výrobca modelov Camry a Prius hybrid dosiahol za tri mesiace do konca júna čistý zisk 683 miliardy jenov (5,68 miliardy eur), čo je o 3,9 % viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka.
Prevádzkový zisk Toyoty v 1. kvartáli vzrástol o 8,7 % na 741,9 miliardy J/Y z vlaňajších 682,6 miliardy JPY. Tržby stúpli o 3,8 % na 7,65 bilióna JPY. Konsolidovaný predaj vozidiel sa zvýšil o 67.364 na 2.303.495 kusov.
Za celý fiškálny rok, ktorý sa končí 31. marca 2020, Toyota najnovšie očakáva nárast čistého zisku o 14,2 % na 2,15 bilióna JPY namiesto 2,25 bilióna HPY, tržby 29,5 bilióna JPY, prevádzkový zisk 2,4 bilióna JPY.
Dôvodom revízie odhadu čistého zisku je silnejší jen, ktorý redukuje príjmy spoločnosti zo zahraničia. Viceprezident Moritaka Jošida však upozornil, že devízové kurzy nie sú jediným problémom. Očakáva tiež tvrdý konkurenčný boj a obáva sa potenciálneho negatívneho vplyvu obchodného sporu medzi USA a Čínou a dôsledkov brexitu.
Vedenie spoločnosti Toyota už predtým varovalo, že brexit bez dohody zasiahne jej závod v Burnastone v strednom Anglicku, ktorý vyrába 600 vozidiel denne. Tento závod totiž pracuje v rámci systému „just-in-time“, čo znamená, že na sklade má len obmedzené zásoby komponentov a spolieha sa na flexibilný dovoz miliónov súčiastok z Európskej únie.
(1 EUR = 120,18 JPY)
Prevádzkový zisk Toyoty v 1. kvartáli vzrástol o 8,7 % na 741,9 miliardy J/Y z vlaňajších 682,6 miliardy JPY. Tržby stúpli o 3,8 % na 7,65 bilióna JPY. Konsolidovaný predaj vozidiel sa zvýšil o 67.364 na 2.303.495 kusov.
Za celý fiškálny rok, ktorý sa končí 31. marca 2020, Toyota najnovšie očakáva nárast čistého zisku o 14,2 % na 2,15 bilióna JPY namiesto 2,25 bilióna HPY, tržby 29,5 bilióna JPY, prevádzkový zisk 2,4 bilióna JPY.
Dôvodom revízie odhadu čistého zisku je silnejší jen, ktorý redukuje príjmy spoločnosti zo zahraničia. Viceprezident Moritaka Jošida však upozornil, že devízové kurzy nie sú jediným problémom. Očakáva tiež tvrdý konkurenčný boj a obáva sa potenciálneho negatívneho vplyvu obchodného sporu medzi USA a Čínou a dôsledkov brexitu.
Vedenie spoločnosti Toyota už predtým varovalo, že brexit bez dohody zasiahne jej závod v Burnastone v strednom Anglicku, ktorý vyrába 600 vozidiel denne. Tento závod totiž pracuje v rámci systému „just-in-time“, čo znamená, že na sklade má len obmedzené zásoby komponentov a spolieha sa na flexibilný dovoz miliónov súčiastok z Európskej únie.
(1 EUR = 120,18 JPY)