Jeden z najväčších výrobcov spotrebiteľského tovaru na svete, ktorý vyrába produkty od práškov na pranie cez telovú kozmetiku až po zmrzlinu, zaznamenal výrazné zvýšenie nákladov.
Autor TASR
Londýn/Amsterdam 26. júla (TASR) - Britsko-holandský výrobca spotrebiteľského tovaru Unilever zaznamenal za 1. polrok pokles zisku o takmer 7 %, pod čo sa výrazne podpísalo zvýšenie nákladov. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters a serveru RTTNews.
Čistý zisk spoločnosti dosiahol za prvých šesť mesiacov roka 2,91 miliardy eur oproti 3,12 miliardy eur v rovnakom období roka 2021. Zisk pred zdanením klesol o 0,2 % na 4,36 miliardy eur.
Jeden z najväčších výrobcov spotrebiteľského tovaru na svete, ktorý vyrába produkty od práškov na pranie cez telovú kozmetiku až po zmrzlinu, zaznamenal výrazné zvýšenie nákladov. Firme vzrástli náklady už po nástupe pandémie nového koronavírusu začiatkom roka 2020, v tomto roku sa však pridalo prudké zvýšenie cien energií a agroproduktov po invázii Ruska na Ukrajinu.
Tržby spoločnosti dosiahli v 1. polroku 29,62 miliardy eur. V medziročnom porovnaní to znamená rast o 14,9 %. Tržby očistené o akvizície a divestície vzrástli o 8,1 %, k čomu prispeli vyššie ceny výrobkov. Tie čiastočne vykompenzovali pokles objemu predaja o 1,6 %.
Čistý zisk spoločnosti dosiahol za prvých šesť mesiacov roka 2,91 miliardy eur oproti 3,12 miliardy eur v rovnakom období roka 2021. Zisk pred zdanením klesol o 0,2 % na 4,36 miliardy eur.
Jeden z najväčších výrobcov spotrebiteľského tovaru na svete, ktorý vyrába produkty od práškov na pranie cez telovú kozmetiku až po zmrzlinu, zaznamenal výrazné zvýšenie nákladov. Firme vzrástli náklady už po nástupe pandémie nového koronavírusu začiatkom roka 2020, v tomto roku sa však pridalo prudké zvýšenie cien energií a agroproduktov po invázii Ruska na Ukrajinu.
Tržby spoločnosti dosiahli v 1. polroku 29,62 miliardy eur. V medziročnom porovnaní to znamená rast o 14,9 %. Tržby očistené o akvizície a divestície vzrástli o 8,1 %, k čomu prispeli vyššie ceny výrobkov. Tie čiastočne vykompenzovali pokles objemu predaja o 1,6 %.