Korporácia eviduje za 1. kvartál súčasného obchodného roka rast zisku o 6 %, a to najmä v Japonsku a Číne. Výrazne rástli tržby spoločnosti aj v regióne strednej a východnej Európy.
Autor TASR
Beaverton 28. septembra (TASR) - Americká spoločnosť Nike oznámila za 1. kvartál súčasného obchodného roka rast zisku o 6 %, k čomu prispeli vyššie tržby. Najvýraznejší rast tržieb zo sledovaných oblastí zaznamenali v Japonsku a Číne. Výrazne rástli tržby spoločnosti aj v regióne strednej a východnej Európy. Informoval o tom portál RTTNews.
Najväčší výrobca športovej obuvi a oblečenia na svete uviedol, že za 1. kvartál obchodného roka 2016/2017 (od júna do konca augusta) dosiahol zisk 1,25 miliardy USD (1,11 miliardy eur), čo na akciu predstavuje 0,73 USD. V rovnakom období minulého obchodného roka predstavoval zisk spoločnosti 1,18 miliardy USD (0,67 USD/akcia).
Tržby vzrástli o 8 % na 9,06 miliardy USD z 8,41 miliardy USD v 1. kvartáli predchádzajúceho obchodného roka. Bez započítania kurzových vplyvov sa tržby zvýšili o 10 %. Analytici s rastom počítali, očakávali však, že to bude len na 8,87 miliardy USD.
V prípade kmeňovej značky Nike sa tržby najvýraznejšie zvýšili v Japonsku, až o 37 %, a Číne, zhruba o 15 %. Výrazný rast zaznamenali aj v regióne strednej a východnej Európy, konkrétne o 10 %. V západnej Európe sa tržby z predaja značky Nike zvýšili približne o 7 % a v Severnej Amerike o 6 %. Pokles tržieb zaznamenala spoločnosť len na rozvíjajúcich sa trhoch, a to o 2 %.
Najväčší výrobca športovej obuvi a oblečenia na svete uviedol, že za 1. kvartál obchodného roka 2016/2017 (od júna do konca augusta) dosiahol zisk 1,25 miliardy USD (1,11 miliardy eur), čo na akciu predstavuje 0,73 USD. V rovnakom období minulého obchodného roka predstavoval zisk spoločnosti 1,18 miliardy USD (0,67 USD/akcia).
Tržby vzrástli o 8 % na 9,06 miliardy USD z 8,41 miliardy USD v 1. kvartáli predchádzajúceho obchodného roka. Bez započítania kurzových vplyvov sa tržby zvýšili o 10 %. Analytici s rastom počítali, očakávali však, že to bude len na 8,87 miliardy USD.
V prípade kmeňovej značky Nike sa tržby najvýraznejšie zvýšili v Japonsku, až o 37 %, a Číne, zhruba o 15 %. Výrazný rast zaznamenali aj v regióne strednej a východnej Európy, konkrétne o 10 %. V západnej Európe sa tržby z predaja značky Nike zvýšili približne o 7 % a v Severnej Amerike o 6 %. Pokles tržieb zaznamenala spoločnosť len na rozvíjajúcich sa trhoch, a to o 2 %.