Nový spôsob oznamovania zásielok je dobrovoľný.
Autor TASR
Bratislava 16. februára (TASR) – Oznámenie o zásielke uloženej na pošte môžu občania po novom dostávať prostredníctvom emailov či SMS správ. Nová služba Slovenskej pošty (SP) totiž od februára nahrádza takzvané žlté lístky v schránkach, ktoré v prípade neprítomnosti informujú adresáta o tom, že si môže list alebo balík vyzdvihnúť na pobočke.
„Klient, ktorý si zvolí, že už nechce do budúcna dostávať informáciu o zapísanej zásielke formou zanechania žltého lístka, má možnosť sa zaregistrovať na pošte a požiadať. Klientom pre takúto službu je adresát, nie podávateľ. Chcem dostať informáciu o tom, že mi takáto zásielka bude doručovaná a následne, pokiaľ si ju nepreberiem, tak mi bude zase zaslaná informácia elektronicky o tom, že takáto zásielka mi bola doručovaná a je zanechaná na pošte,“ opísal na dnešnom stretnutí s novinármi v Bratislave generálny riaditeľ SP Tomáš Drucker.
O elektronické oznamovanie zásielok musí občan požiadať. Formulár, ktorý možno stiahnuť aj z internetu a v ktorom vyplní kontaktné údaje, je potrebné odovzdať fyzicky na niektorej z pôšt. Zvoliť si môže informovanie formou emailu, SMS správy alebo oboma spôsobmi súčasne. Zásielky bude pošta vydávať na základe podacieho čísla, ktoré bude v notifikácii uvedené, a dokladu totožnosti. Ak si adresát nevyzdvihne zásielku do niekoľkých dní, pošta mu doručí aj papierové oznámenie.
Nový spôsob oznamovania zásielok je dobrovoľný. „Mnohí ľudia staršej generácie sú zvyknutí na nejaký režim a zostanú v režime žltých lístkov. Mnohí z nich dokonca ani nevyužívajú službu zanechania, oni si tie zásielky často preberajú, pretože sa nachádzajú doma. Pre nás to nie je cieľová skupina pre tento produkt,“ zdôraznil Drucker.
Ako upozornil, ročne sa minie viac ako 20 miliónov kusov tlačív, ktoré súvisia s podaním a dodaním zásielok. „Chceme aj zefektívniť spotrebu týchto tlačív, čím očakávame úsporu nákladov. Samozrejme, vzniká tu nejaká dodatočná výška nákladov v prípade SMS notifikácií, predpokladáme teda, že by nemal byť vplyv na náklady spoločnosti a táto cena sa ani nepremieta na klienta, táto služba je bezplatná,“ uviedol riaditeľ SP.
Pošta plánuje získané údaje sledovať a vyhodnocovať, v prípade potreby rozšíri službu o opakované informácie o zanechaní zásielky. „Zároveň chceme ponúkať zaregistrovaným klientom aj doplnkové služby, napríklad doručovanie v poobedňajších hodinách alebo počas víkendu. Takéto doručovanie bude pravdepodobne spoplatnené,“ priblížil Drucker.
Slovenská pošta zároveň vytvorila elektronický podací lístok. Na približne 300 najväčších pobočkách už občan nemusí vypisovať podací lístok ručne, ale sú mu na tento účel k dispozícii samoobslužné terminály. Aplikácia mu vytlačí lístok s elektronickými údajmi, ktoré načíta pracovník na priehradke. „Takýmto systémom dokážeme eliminovať chyby v adresných údajoch, systém automaticky predikuje jednotlivé informácie a páruje ich,“ dodal Drucker.
„Klient, ktorý si zvolí, že už nechce do budúcna dostávať informáciu o zapísanej zásielke formou zanechania žltého lístka, má možnosť sa zaregistrovať na pošte a požiadať. Klientom pre takúto službu je adresát, nie podávateľ. Chcem dostať informáciu o tom, že mi takáto zásielka bude doručovaná a následne, pokiaľ si ju nepreberiem, tak mi bude zase zaslaná informácia elektronicky o tom, že takáto zásielka mi bola doručovaná a je zanechaná na pošte,“ opísal na dnešnom stretnutí s novinármi v Bratislave generálny riaditeľ SP Tomáš Drucker.
O elektronické oznamovanie zásielok musí občan požiadať. Formulár, ktorý možno stiahnuť aj z internetu a v ktorom vyplní kontaktné údaje, je potrebné odovzdať fyzicky na niektorej z pôšt. Zvoliť si môže informovanie formou emailu, SMS správy alebo oboma spôsobmi súčasne. Zásielky bude pošta vydávať na základe podacieho čísla, ktoré bude v notifikácii uvedené, a dokladu totožnosti. Ak si adresát nevyzdvihne zásielku do niekoľkých dní, pošta mu doručí aj papierové oznámenie.
Nový spôsob oznamovania zásielok je dobrovoľný. „Mnohí ľudia staršej generácie sú zvyknutí na nejaký režim a zostanú v režime žltých lístkov. Mnohí z nich dokonca ani nevyužívajú službu zanechania, oni si tie zásielky často preberajú, pretože sa nachádzajú doma. Pre nás to nie je cieľová skupina pre tento produkt,“ zdôraznil Drucker.
Ako upozornil, ročne sa minie viac ako 20 miliónov kusov tlačív, ktoré súvisia s podaním a dodaním zásielok. „Chceme aj zefektívniť spotrebu týchto tlačív, čím očakávame úsporu nákladov. Samozrejme, vzniká tu nejaká dodatočná výška nákladov v prípade SMS notifikácií, predpokladáme teda, že by nemal byť vplyv na náklady spoločnosti a táto cena sa ani nepremieta na klienta, táto služba je bezplatná,“ uviedol riaditeľ SP.
Pošta plánuje získané údaje sledovať a vyhodnocovať, v prípade potreby rozšíri službu o opakované informácie o zanechaní zásielky. „Zároveň chceme ponúkať zaregistrovaným klientom aj doplnkové služby, napríklad doručovanie v poobedňajších hodinách alebo počas víkendu. Takéto doručovanie bude pravdepodobne spoplatnené,“ priblížil Drucker.
Slovenská pošta zároveň vytvorila elektronický podací lístok. Na približne 300 najväčších pobočkách už občan nemusí vypisovať podací lístok ručne, ale sú mu na tento účel k dispozícii samoobslužné terminály. Aplikácia mu vytlačí lístok s elektronickými údajmi, ktoré načíta pracovník na priehradke. „Takýmto systémom dokážeme eliminovať chyby v adresných údajoch, systém automaticky predikuje jednotlivé informácie a páruje ich,“ dodal Drucker.