Vláda zaviazala šéfa rezortu dopravy Jána Počiatka, aby tak urobil do 4. marca tohto roku, čiže ešte pred parlamentnými voľbami.
Autor TASR
Bratislava 2. marca (TASR) - Zmluva na výstavbu obchvatu Bratislavy sa podpíše po tom, ako sa sfinalizujú všetky dokumenty potrebné na jej podpis. Pre TASR to uviedol hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.
Uzavretie zmluvy na výstavbu projektu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 cez takzvaný PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva) odobrila vláda Roberta Fica (Smer-SD) ešte 17. februára tohto roku. Zároveň uznesením zaviazala šéfa rezortu dopravy Jána Počiatka (Smer-SD), aby tak urobil do 4. marca tohto roku, čiže ešte pred parlamentnými voľbami.
Ministerstvo dopravy si však podľa Kóňu ešte v zmysle ustanovení koncesnej zmluvy vyžiadalo dodatočné informácie o nezávislom dozore. "Zároveň sa stále upresňuje harmonogram prác, ktoré bude možné robiť medzi podpisom zmluvy a finančným uzatvorením," doplnil Kóňa.
Zmluva sa má podpísať medzi rezortom dopravy a víťazom súťaže - združením firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.
To sľubuje postaviť obchvat za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur. Podľa pôvodného odhadu sa mala mesačná splátka pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur. Po 30-ročnej prevádzke by to znamenalo cenu do 4,53 miliardy eur.
PPP projekt má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Po podpísaní zmluvy musí ešte víťazný uchádzač projekt finančne uzavrieť. S výstavbou cesty by sa však podľa predpokladu ministerstva dopravy malo začať na jar tohto roku, keďže niektoré práce je možné robiť aj pred finančným uzatvorením. Obchvat má byť dokončený v roku 2020.
S podpísaním zmluvy na tento projekt ešte pred marcovými parlamentnými voľbami nesúhlasili niektoré opozičné strany. Napríklad KDH či SaS, alebo mimoparlamentná Šanca, ktoré vyzývali vládu, aby tento krok prenechala až budúcemu kabinetu.
Uzavretie zmluvy na výstavbu projektu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 cez takzvaný PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva) odobrila vláda Roberta Fica (Smer-SD) ešte 17. februára tohto roku. Zároveň uznesením zaviazala šéfa rezortu dopravy Jána Počiatka (Smer-SD), aby tak urobil do 4. marca tohto roku, čiže ešte pred parlamentnými voľbami.
Ministerstvo dopravy si však podľa Kóňu ešte v zmysle ustanovení koncesnej zmluvy vyžiadalo dodatočné informácie o nezávislom dozore. "Zároveň sa stále upresňuje harmonogram prác, ktoré bude možné robiť medzi podpisom zmluvy a finančným uzatvorením," doplnil Kóňa.
Zmluva sa má podpísať medzi rezortom dopravy a víťazom súťaže - združením firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.
To sľubuje postaviť obchvat za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur. Podľa pôvodného odhadu sa mala mesačná splátka pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur. Po 30-ročnej prevádzke by to znamenalo cenu do 4,53 miliardy eur.
PPP projekt má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Po podpísaní zmluvy musí ešte víťazný uchádzač projekt finančne uzavrieť. S výstavbou cesty by sa však podľa predpokladu ministerstva dopravy malo začať na jar tohto roku, keďže niektoré práce je možné robiť aj pred finančným uzatvorením. Obchvat má byť dokončený v roku 2020.
S podpísaním zmluvy na tento projekt ešte pred marcovými parlamentnými voľbami nesúhlasili niektoré opozičné strany. Napríklad KDH či SaS, alebo mimoparlamentná Šanca, ktoré vyzývali vládu, aby tento krok prenechala až budúcemu kabinetu.