Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 2. november 2024
< sekcia Ekonomika

Značka APPLE naďalej č. 1 v hodnotení BRANDZ TM TOP 100

Foto: MillwardBrown

V rebríčku globálnych značiek s najvyššou hodnotou medziročne prudko rastie (+51%) Samsung a snaží sa dotiahnuť na APPLE.

New York 21. mája (OTS) - Podľa rebríčka BrandZTM Top 100 Most Valuable Global Brand na rok 2013 Apple aj naďalej zostáva značkou s najvyššou finančnou hodnotou vo výške 185 miliárd amerických dolárov. Značka Apple v minulom roku narástla o 1% v porovnaní s 51-percentným nárastom jej najväčšieho konkurenta, ktorým je Samsung, v súčasnosti na 30. pozícii v globálnom rebríčku s hodnotou značky na úrovni 21 miliárd amerických dolárov.

Google je tiež vážnym vyzývateľom v súboji o prvú priečku, keď minuloročný pokles obrátil na 5%-ný nárast v hodnote značky. Ako značka číslo 2. na celom svete má Google hodnotu 114 miliárd amerických dolárov. Značka IBM je tretia v poradí s hodnotou 112 miliárd amerických dolárov.

“V súboji o vedúcu pozíciu na trhu so smartfónmi Samsung dokázal zvýšiť hodnotu značky vďaka rovnováhe medzi pozoruhodným obdobím inovácie a zároveň rastom trhového podielu – iba v minulom roku narástli investície Samsungu do reklamy o 1,6 miliardy amerických dolárov”, hovorí Nick Cooper, Managing Director spoločnosti Millward Brown Optimor. “Napriek konkurenčnejšiemu prostrediu na trhu a iným vyzývateľom, ktorí sa snažia doťahovať sa na špičku dokazuje schopnosť značky Apple udržať si vedúcu pozíciu. Je príkladom toho akú hodnotu prináša silná značka pre úspech v podnikaní. Ľudia budú túto značku stále milovať bez ohľadu na vývoj cien jej akcií.”

Štúdia BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands, ktorú zadávala spoločnosť WPP a uskutočnila ju spoločnosť Millward Brown Optimor už pokračuje ôsmym ročníkom. Je to jediný rebríček, ktorý pri výpočte hodnoty značky popri finančných ukazovateľoch zahŕňa aj názory jej súčasných a potenciálnych zákazníkov.

Kombinovaná hodnota značiek v Top100 narástla od roku 2006 o 77% a v súčasnosti je na úrovni 2,6 bilióna amerických dolárov.

David Roth, CEO divízie The Store v spoločnosti WPP uvádza: „Tohtoročné poradie zdôrazňuje schpnosť značiek vrátiť firmám správne investície do značky. Rebríček tiež dokazuje, že silná značka prináša rast trhového podielua zvýšenie ziskov na základe schopnosti presadiť si cenovú préemiovosť a vyššiu návratnosť investícií pre akcionárov.“

Eileen Campbell, Global CEO spoločnosti Millward Brown dodáva: „Výpočet hodnoty značky a iné metriky, ktoré ukazujú návratnosť marketingových investícií dávajú marketérom silný hlas na mítingoch top manažmentu spoločností, keďže zabezpečujú lepšie pochopenie pre marketing a zabezpečujú mu pozíciu jednej z viacerých kľúčových hybných síl, ktoré poháňajú finančný rast a úspech v podnikaní.“

Top 10 Najhodnotnejších značiek sveta 2013

Foto: Millward Brown



Nasledujú kľúčové zistenia , ktoré sú zahrnuté v správe z tohtoročného prieskumu:

• Hráči s najvyšším nárastom poskytujú výrazné odlíšenie sa: Top 10 značiek s najvyšším prírastkom má výrazne nadpriemerné skóre z hľadiska kritéria v meraní BrandZ™ Významná, Odlišná, Pozoruhodná. Značka Prada narástla z hľadiska hodnoty najviac, a to až o +63%. Predbehla vo výkonnosti všetky ostatné luxusné značky a je v súčasnosti na 4. pozícii v kategórii luxusných značiek (celkovo na 95. pozícii) s hodnotou vo výške 9,5 miliárd amerických dolárov.

• Pivovary sa tešili z rýchleho rastu: Pivo, najpopulárnejší alkoholický nápoj na svete, predstavovalo tento rok kategóriu z najvyšším tempom rastu. Top 10 značiek piva narástlo o +36% a v súčasnosti majú spolu hodnotu 63 miliárd amerických dolárov. Pivovarnícky sektor čerpal najmä z nárastu predaja v Južnej Amerike a Číne. Heineken, globálny výrobca piva, je treťou najväčšou značkou v sektore s hodnotou 8 miliárd amerických dolárov a v minulom roku profitoval najmä z publicity týkajúcej sa novej „bondovky“ Skyfall. Brazílska spoločnosť Brahma narástla v minulom roku o +61% a má v súčasnosti hodnotu 4 miliardy amerických dolárov.

• Značky s vysokou hodnotou poskytujú rýchlejší rast: Analýza značiek v rámci štúdie BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands ako akciového portfólia za posledných osem rokov vykazuje výrazne lepšiu výkonnosť v porovnaní s indexom bežného akciového trhu ako je S&P500. Kým hodnota spoločností v rámci indexu S&P500 narástla o 23% portfólio BrandZ™ získalo 58%, čo dokazuje, že spoločnosti so silnými značkami dokážu poskytovať akcionárom vyššiu hodnotu. Grafické znázornenie je k dispozícii na tomto odkaze.

• Technologické značky aj naďalej dominujú rebríčku a čínske digitálne značky sa začínajú vzmáhať: Značky v segmente technológií a telekomunikácií aj naďalej okupujú vedúce priečky: až 29 takýchto značiek je v rámci BrandZ™ Top100 a spolu predstavujú 43% celkovej hodnoty Top 100, konkrétne viac než 1 bilión amerických dolárov. Rast v tomto sektore je však len mierny. V porovnaní s poklesom hodnoty značky Facebook, jej čínsky ekvivalent, Tencent, narástol o 52% a zaradil sa tak medzi Top 10 skokanov roka s viac než 800 miliónmi aktívnych užívateľov. Po menovaní novej CEO spoločnosti Yahoo, ktorá predtým pracovala v spoločnosti Google, sa aj Yahoo dostava do rebríčka. Uvedený krok zvýšil očakávania ako aj cenu akcií, ktoré následne viedli k zvýšeniu hodnoty značky ako takej.


Štúdia BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands je dostupná online. Zahŕňa hodnotenie a analýzu najhodnotnejších značiek v kľúčových regiónoch sveta a 13 sektoroch trhu. Tu si môžete stiahnuť kompletný rebríček BrandZ™, vrátane rozdelenia podľa jednotlivých regiónov a kategórií ako aj hĺbkových postrehov a poznatkov spoločností v rámci skupiny WPP. Poradie v rebríčku a omnoho viac postrehov a poznatkov z oblasti prieskumu značiek sú tiež dostupné v rámci bezplatnej interaktívnej mobilnej aplikácie pre Apple a Android a tiež ako elektronický časopis pre iPad.