Väčšina výrobcov v prieskume neočakáva skorý návrat pracovníkov do kancelárií.
Autor TASR
Bratislava 5. januára (TASR) – Väčšina (75,0 %) značkových výrobcov pôsobiacich na Slovensku očakáva v roku 2021 zachovanie rovnakého počtu zamestnancov, ako mali v minulom roku. Prepúšťanie očakáva 16,7 % výrobcov, zvyšovanie počtu zamestnancov predpokladá 8,3 % opýtaných.
Vyplýva to z prieskumu Slovenského združenia pre značkové výrobky (SZZV). Napriek mimoriadnym podmienkam spojeným s pandémiou nového koronavírusu hodnotí vyše 41 % značkových výrobcov uplynulý rok 2020 úplne pozitívne, takmer 17 % skôr pozitívne a žiadni z nich ho nehodnotia negatívne. Podľa prieskumu má skôr pozitívne očakávania pre tento rok až 83,3 % opýtaných manažérov, úplne pozitívne vyše 8 % a nikto z opýtaných nepozerá na rok negatívne.
Popri otázkach spojených s pandémiou uviedli top manažéri značkových výrobcov aj neistotu dopadov niektorých legislatívnych zmien, napríklad v obalovej oblasti, alebo rastúcu neistotu spotrebiteľov. Znižovanie reklamných výdavkov v tomto roku očakáva 33,3 % výrobcov, rovnako tretina očakáva zachovanie súčasného stavu aj zvyšovanie výdavkov.
Väčšina výrobcov v prieskume neočakáva skorý návrat pracovníkov do kancelárií. Približne 58 % manažérov predpokladá návrat z home office až v druhej polovici roka, ďalšia tretina v druhom kvartáli 2021.
"Aj tento prieskum ukázal, že značkoví výrobcovia udávajú trend v mnohých oblastiach. Napriek okolnostiam majú pozitívne nastavenie na cieľ, sú schopní rýchlej reakcie a adaptácie na nové podmienky a spája ich aj úprimný záujem o udržiavanie zamestnanosti a investícií," zhodnotil výkonný riaditeľ SZZV Ľubomír Tuchscher.
Vyplýva to z prieskumu Slovenského združenia pre značkové výrobky (SZZV). Napriek mimoriadnym podmienkam spojeným s pandémiou nového koronavírusu hodnotí vyše 41 % značkových výrobcov uplynulý rok 2020 úplne pozitívne, takmer 17 % skôr pozitívne a žiadni z nich ho nehodnotia negatívne. Podľa prieskumu má skôr pozitívne očakávania pre tento rok až 83,3 % opýtaných manažérov, úplne pozitívne vyše 8 % a nikto z opýtaných nepozerá na rok negatívne.
Popri otázkach spojených s pandémiou uviedli top manažéri značkových výrobcov aj neistotu dopadov niektorých legislatívnych zmien, napríklad v obalovej oblasti, alebo rastúcu neistotu spotrebiteľov. Znižovanie reklamných výdavkov v tomto roku očakáva 33,3 % výrobcov, rovnako tretina očakáva zachovanie súčasného stavu aj zvyšovanie výdavkov.
Väčšina výrobcov v prieskume neočakáva skorý návrat pracovníkov do kancelárií. Približne 58 % manažérov predpokladá návrat z home office až v druhej polovici roka, ďalšia tretina v druhom kvartáli 2021.
"Aj tento prieskum ukázal, že značkoví výrobcovia udávajú trend v mnohých oblastiach. Napriek okolnostiam majú pozitívne nastavenie na cieľ, sú schopní rýchlej reakcie a adaptácie na nové podmienky a spája ich aj úprimný záujem o udržiavanie zamestnanosti a investícií," zhodnotil výkonný riaditeľ SZZV Ľubomír Tuchscher.