V návrhu zákona sa zavádzajú nové výhodnejšie percentuálne zníženia ročnej sadzby dane pre všetky autobusy a nákladné vozidlá nad 12 ton, teda pre úžitkové vozidlá kategórie M2, M3 a N3.
Autor TASR
Bratislava 5. novembra (TASR) – Daňové zaťaženie autodopravcov podnikajúcich v kamiónovej a autobusovej doprave by sa malo znížiť. Posilniť by sa tak mala ich konkurencieschopnosť. Vyplýva to z návrhu zákona o dani z motorových vozidiel, o ktorom parlament rokuje v takzvanom zrýchlenom režime. Právnu normu vo štvrtok plénum Národnej rady (NR) SR posunulo do 2. čítania.
Dlhodobým problémom dane z motorových vozidiel je podľa Ministerstva financií (MF) SR v porovnaní s inými krajinami Európskej únie (EÚ) relatívne vysoké daňové zaťaženie vozidiel v kamiónovej a autobusovej doprave, preto je zmena súčasného nastavenia sadzieb dane opodstatnená. Návrh zákona bol vypracovaný v súvislosti s požiadavkou autodopravcov na zníženie dane z motorových vozidiel.
Novelou zákona by malo odstrániť komplikované "párovanie" vozidiel ťahač a náves v návesovej jazdnej súprave a priamo použiť pre všetky ťahače a návesy nižšiu ročnú sadzbu dane, než do akej by patrili podľa najvyššej prípustnej celkovej hmotnosti alebo celkovej hmotnosti uvedenej v doklade vozidla. Zavádza sa preto samostatná príloha s aplikovaním sadzieb dane po automatickom zaradení všetkých vozidiel ťahač a náves do najbližšej nižšej ročnej sadzby dane.
V návrhu zákona sa zavádzajú nové výhodnejšie percentuálne zníženia ročnej sadzby dane pre všetky autobusy a nákladné vozidlá nad 12 ton, teda pre úžitkové vozidlá kategórie M2, M3 a N3. "Nové percentuálne zvýhodnenia ročných sadzieb daní sa pohybujú v rozmedzí od 50 % do 10 % vzhľadom na vek vozidla a sú uplatňované od prvého zaradenia vozidla do evidencie vozidiel do 156 kalendárnych mesiacov veku vozidla," spresňuje rezort financií v dôvodovej správe. Po uplynutí tejto doby sa nebude sadzba dane ďalej upravovať. Všetky návesy a prívesy nad 10 ton by mali po novom podliehať zníženiu ročnej sadzby dane o 60 % bez ohľadu na vek vozidla. Upraviť sa má aj ročná sadzba dane sa pre vozidlá kategórie L, M1, N1, N2, O1 až O3.
Ročné sadzby dane a úpravy ročnej sadzby dane by sa mali uplatniť už na zdaňovacie obdobie tohto roku. Negatívny vplyv tejto úpravy na verejné financie má predstavovať 28,5 milióna eur v roku 2020.
Dlhodobým problémom dane z motorových vozidiel je podľa Ministerstva financií (MF) SR v porovnaní s inými krajinami Európskej únie (EÚ) relatívne vysoké daňové zaťaženie vozidiel v kamiónovej a autobusovej doprave, preto je zmena súčasného nastavenia sadzieb dane opodstatnená. Návrh zákona bol vypracovaný v súvislosti s požiadavkou autodopravcov na zníženie dane z motorových vozidiel.
Novelou zákona by malo odstrániť komplikované "párovanie" vozidiel ťahač a náves v návesovej jazdnej súprave a priamo použiť pre všetky ťahače a návesy nižšiu ročnú sadzbu dane, než do akej by patrili podľa najvyššej prípustnej celkovej hmotnosti alebo celkovej hmotnosti uvedenej v doklade vozidla. Zavádza sa preto samostatná príloha s aplikovaním sadzieb dane po automatickom zaradení všetkých vozidiel ťahač a náves do najbližšej nižšej ročnej sadzby dane.
V návrhu zákona sa zavádzajú nové výhodnejšie percentuálne zníženia ročnej sadzby dane pre všetky autobusy a nákladné vozidlá nad 12 ton, teda pre úžitkové vozidlá kategórie M2, M3 a N3. "Nové percentuálne zvýhodnenia ročných sadzieb daní sa pohybujú v rozmedzí od 50 % do 10 % vzhľadom na vek vozidla a sú uplatňované od prvého zaradenia vozidla do evidencie vozidiel do 156 kalendárnych mesiacov veku vozidla," spresňuje rezort financií v dôvodovej správe. Po uplynutí tejto doby sa nebude sadzba dane ďalej upravovať. Všetky návesy a prívesy nad 10 ton by mali po novom podliehať zníženiu ročnej sadzby dane o 60 % bez ohľadu na vek vozidla. Upraviť sa má aj ročná sadzba dane sa pre vozidlá kategórie L, M1, N1, N2, O1 až O3.
Ročné sadzby dane a úpravy ročnej sadzby dane by sa mali uplatniť už na zdaňovacie obdobie tohto roku. Negatívny vplyv tejto úpravy na verejné financie má predstavovať 28,5 milióna eur v roku 2020.