Zákazníci si televízory s väčšími uhlopriečkami či lepším rozlíšením.
Autor TASR
Bratislava 7. februára (TASR) – Viacerí Slováci si chcú tohtoročné zimné olympijské hry (ZOH) vychutnať na novom televízore.
Obchody preto už približne od začiatku februára pociťujú vyšší záujem zákazníkov o tieto výrobky. Pýtajú si televízory s väčšími uhlopriečkami či lepším rozlíšením.
Napríklad spoločnosť Electro World zaznamenala nárast v tejto kategórii oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 50 %. "ZOH patria k najsledovanejším akciám tohto roku. Zákazník sa zamýšľa, kde a na akom zariadení bude prenosy sledovať," opísal pre TASR zástupca spoločnosti Karol Krupa.
Podobne pociťuje výraznejšie nákupy televízorov aj spoločnosť Nay Elektrodom. "Pred olympiádou sa predaj televízorov zvýšil približne o 10 % oproti bežnému obdobiu," vyčíslil Ján Gabriš. Dôvodom na takéto správanie ľudí pred športovými sviatkami je podľa neho v prvom rade záujem o slovenských športovcov a tiež aj zvyšujúci sa počet podnikov, ktoré chcú byť pripravené na sledovanie športových prenosov.
"Veľké športové udalosti vždy vo väčšej či menšej miere predaj televízorov ovplyvňujú. Či už ide o ZOH, alebo napríklad majstrovstvá sveta či Európy vo futbale," doplnila tiež Jana Choroušová zo spoločnosti Datart International. Spoločnosť zaznamenáva nárast predaja televízorov už niekoľko posledných dní oproti bežnému obdobiu.
Ceny televízorov majú pritom podľa ekonóma ČSOB Mareka Gábriša za posledných päť rokov tendenciu klesať. Napríklad bežný Slovák musel v roku 2001 pracovať na televízor viac ako jeden mesiac. "Na túto položku si musel odložiť 1,33 svojej čistej mzdy," vyrátal Gábriš. V roku 2013 to podľa jeho odhadov už bolo menej ako pol mesiaca hrubej mzdy, konkrétne 0,45. Z čistej mzdy to bolo o trochu viac, 0,52 mesiaca.
Obchody preto už približne od začiatku februára pociťujú vyšší záujem zákazníkov o tieto výrobky. Pýtajú si televízory s väčšími uhlopriečkami či lepším rozlíšením.
Napríklad spoločnosť Electro World zaznamenala nárast v tejto kategórii oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 50 %. "ZOH patria k najsledovanejším akciám tohto roku. Zákazník sa zamýšľa, kde a na akom zariadení bude prenosy sledovať," opísal pre TASR zástupca spoločnosti Karol Krupa.
Podobne pociťuje výraznejšie nákupy televízorov aj spoločnosť Nay Elektrodom. "Pred olympiádou sa predaj televízorov zvýšil približne o 10 % oproti bežnému obdobiu," vyčíslil Ján Gabriš. Dôvodom na takéto správanie ľudí pred športovými sviatkami je podľa neho v prvom rade záujem o slovenských športovcov a tiež aj zvyšujúci sa počet podnikov, ktoré chcú byť pripravené na sledovanie športových prenosov.
"Veľké športové udalosti vždy vo väčšej či menšej miere predaj televízorov ovplyvňujú. Či už ide o ZOH, alebo napríklad majstrovstvá sveta či Európy vo futbale," doplnila tiež Jana Choroušová zo spoločnosti Datart International. Spoločnosť zaznamenáva nárast predaja televízorov už niekoľko posledných dní oproti bežnému obdobiu.
Ceny televízorov majú pritom podľa ekonóma ČSOB Mareka Gábriša za posledných päť rokov tendenciu klesať. Napríklad bežný Slovák musel v roku 2001 pracovať na televízor viac ako jeden mesiac. "Na túto položku si musel odložiť 1,33 svojej čistej mzdy," vyrátal Gábriš. V roku 2013 to podľa jeho odhadov už bolo menej ako pol mesiaca hrubej mzdy, konkrétne 0,45. Z čistej mzdy to bolo o trochu viac, 0,52 mesiaca.