Prvé dve lokomotívy rady ČME-3 určené na opravu absolvovali náročnú, 3000-kilometrovú trasu z azerbajdžanského Baku cez Gruzínsko a Ukrajinu až do Zvolena, a to nielen po železnici, ale i loďou.
Autor TASR
Zvolen 13. septembra (TASR) – Takmer päť mesiacov trvala nákladná rekonštrukcia lokomotív radu ČME-3 pre Azerbajdžanské železnice, ktoré boli vyrobené koncom 80. rokov minulého storočia. Železničné opravovne a strojárne (ŽOS) Zvolen im dali novú tvár, kompletne ich zrekonštruovali a uviedli do životaschopného, 100-percentne funkčného stavu.
"Teší nás, že si Azerbajdžanské železnice vybrali práve ŽOS Zvolen ako partnera na túto náročnú úlohu. V relatívne krátkom čase sme zdevastované lokomotívy uviedli do stopercentne funkčného stavu. Táto funkčnosť bude pri dodržaní štandardov údržby zachovaná minimálne najbližších 15 rokov. Do sveta sme poslali jasný signál, že Slováci sa dokážu popasovať aj s takýmito výzvami a to k absolútnej spokojnosti zahraničného zadávateľa," konštatoval vo štvrtok generálny riaditeľ zvolenskej spoločnosti ŽOS Roman Palaj. Dodal, že zákazky ŽOS Zvolen od zahraničných klientov prevyšujú tie štátne.
Podľa Palaja prvé dve lokomotívy rady ČME-3 určené na opravu absolvovali náročnú, 3000-kilometrovú trasu z azerbajdžanského Baku cez Gruzínsko a Ukrajinu až do Zvolena, a to nielen po železnici, ale i loďou. Dorazili na prelome apríla a mája v dezolátnom stave. Na rekonštrukcii pracovalo približne 50 zamestnancov a odpracovali viac než 7000 hodín.
"Vzhľadom na alarmujúci stav lokomotív pri príchode do Čiernej nad Tisou bolo vyvinuté veľké úsilie zamestnancov na dodržanie termínov odovzdania a zároveň i kvality opravy," uviedol Palaj.
Prvé dva kusy z celkovo piatich lokomotív pre Azerbajdžanské železnice, na ktorých sa dohodli so ŽOS Zvolen, sú pripravené na plnú záťaž. Vo vlastníctve ich majú približne 40. Využívajú ich na ťažký posun v staniciach, ropných termináloch a prístavoch Kaspického mora. Náklady na opravy sa pre zlý technický stav a nekompletnosť lokomotív počítajú v státisícoch eur. Podľa Palaja pre ich partnera je to stále ekonomicky výhodnejšie než kúpa nových lokomotív.
"Teší nás, že si Azerbajdžanské železnice vybrali práve ŽOS Zvolen ako partnera na túto náročnú úlohu. V relatívne krátkom čase sme zdevastované lokomotívy uviedli do stopercentne funkčného stavu. Táto funkčnosť bude pri dodržaní štandardov údržby zachovaná minimálne najbližších 15 rokov. Do sveta sme poslali jasný signál, že Slováci sa dokážu popasovať aj s takýmito výzvami a to k absolútnej spokojnosti zahraničného zadávateľa," konštatoval vo štvrtok generálny riaditeľ zvolenskej spoločnosti ŽOS Roman Palaj. Dodal, že zákazky ŽOS Zvolen od zahraničných klientov prevyšujú tie štátne.
Podľa Palaja prvé dve lokomotívy rady ČME-3 určené na opravu absolvovali náročnú, 3000-kilometrovú trasu z azerbajdžanského Baku cez Gruzínsko a Ukrajinu až do Zvolena, a to nielen po železnici, ale i loďou. Dorazili na prelome apríla a mája v dezolátnom stave. Na rekonštrukcii pracovalo približne 50 zamestnancov a odpracovali viac než 7000 hodín.
"Vzhľadom na alarmujúci stav lokomotív pri príchode do Čiernej nad Tisou bolo vyvinuté veľké úsilie zamestnancov na dodržanie termínov odovzdania a zároveň i kvality opravy," uviedol Palaj.
Prvé dva kusy z celkovo piatich lokomotív pre Azerbajdžanské železnice, na ktorých sa dohodli so ŽOS Zvolen, sú pripravené na plnú záťaž. Vo vlastníctve ich majú približne 40. Využívajú ich na ťažký posun v staniciach, ropných termináloch a prístavoch Kaspického mora. Náklady na opravy sa pre zlý technický stav a nekompletnosť lokomotív počítajú v státisícoch eur. Podľa Palaja pre ich partnera je to stále ekonomicky výhodnejšie než kúpa nových lokomotív.