Pre zvolenských opravárov sa jedná o prvú takúto zákazku smerom na východné trhy.
Autor TASR
Zvolen 8. novembra (TASR) - Spoločnosť ŽOS Zvolen dnes predstavila prvú modernizovanú lokomotívu z rady šiestich dieselových posunovacích lokomotív typu ČME 3, ktoré v najbližších mesiacoch dodá odberateľom na Ukrajinu.
"Lokomotívy budú mať po modernizácii všetky parametre novej lokomotívy, dosahovať však budú len asi dve tretiny ceny novej," povedal TASR generálny riaditeľ ŽOS Ladislav Poór.
Pre zvolenských opravárov sa jedná o prvú takúto zákazku smerom na východné trhy. "Z bývalého Československa bolo v minulosti dodaných do krajín bývalého Sovietskeho zväzu asi 8000 lokomotív tohto typu. Všetky potrebujú modernizáciu," uviedol riaditeľ.
Len na Ukrajine je v súčasnosti aktívnych niekoľko stoviek kusov týchto lokomotív. V prípade, že sa ŽOS Zvolen podarí s ukrajinským partnerom v meste Poltava naplniť dohodu o dlhodobej spolupráci, mohli by v najbližších rokoch modernizovať okolo 100 takýchto strojov.
Už na budúci rok by to mohlo byť 20 až 30 kusov. "Zvýšilo by nám to zamestnanosť o 70 až 100 ľudí," pripomenul Poór. Firma dnes pri tom zamestnáva 630 ľudí. Modernizácia ukrajinských lokomotív však zatiaľ napĺňa len tretinu kapacity závodu.
Jedná sa prakticky o novú lokomotívu postavenú na pôvodnom ráme a pôvodných podvozkoch. Životnosť, technické parametre a úžitkové vlastnosti modernizovanej lokomotívy sú porovnateľné s novou lokomotívou, ale použitie pôvodného rámu a pôvodných podvozkov umožňujú dosiahnuť výrazne nižšiu cenu modernizovanej lokomotívy oproti novej. ŽOS Zvolen vypracovala aj kompletný projekt a technologický postup výroby modernizovanej lokomotívy.
"Lokomotívy budú mať po modernizácii všetky parametre novej lokomotívy, dosahovať však budú len asi dve tretiny ceny novej," povedal TASR generálny riaditeľ ŽOS Ladislav Poór.
Pre zvolenských opravárov sa jedná o prvú takúto zákazku smerom na východné trhy. "Z bývalého Československa bolo v minulosti dodaných do krajín bývalého Sovietskeho zväzu asi 8000 lokomotív tohto typu. Všetky potrebujú modernizáciu," uviedol riaditeľ.
Len na Ukrajine je v súčasnosti aktívnych niekoľko stoviek kusov týchto lokomotív. V prípade, že sa ŽOS Zvolen podarí s ukrajinským partnerom v meste Poltava naplniť dohodu o dlhodobej spolupráci, mohli by v najbližších rokoch modernizovať okolo 100 takýchto strojov.
Už na budúci rok by to mohlo byť 20 až 30 kusov. "Zvýšilo by nám to zamestnanosť o 70 až 100 ľudí," pripomenul Poór. Firma dnes pri tom zamestnáva 630 ľudí. Modernizácia ukrajinských lokomotív však zatiaľ napĺňa len tretinu kapacity závodu.
Jedná sa prakticky o novú lokomotívu postavenú na pôvodnom ráme a pôvodných podvozkoch. Životnosť, technické parametre a úžitkové vlastnosti modernizovanej lokomotívy sú porovnateľné s novou lokomotívou, ale použitie pôvodného rámu a pôvodných podvozkov umožňujú dosiahnuť výrazne nižšiu cenu modernizovanej lokomotívy oproti novej. ŽOS Zvolen vypracovala aj kompletný projekt a technologický postup výroby modernizovanej lokomotívy.