Na zlý stav slovenskej železničnej infraštruktúry upozornili v marci po vykoľajení českého expresu Pendolino v Žiline aj České dráhy (ČD).
Autor TASR
Krásno nad Kysucou 9. novembra (TASR) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú modernizáciu 11,7 kilometra železničnej trate medzi Krásnom nad Kysucou a Čadcou. Predpokladaný termín začatia stavby je v roku 2026 a začiatku prevádzky v roku 2029. Odhadovaný investičný náklad je zhruba 145 miliónov eur bez DPH, uvádza sa v projekte predloženom na posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA).
"Cieľom modernizácie je uvedenie zastaraných a opotrebovaných konštrukčných častí železničnej infraštruktúry vrátane súvisiaceho technického vybavenia do normového stavu. Takisto zrýchlenie železničnej prepravy, zvýšenie bezpečnosti, zaistenie technickej interoperability podľa európskych štandardov a zvýšenie ekonomickej efektívnosti železničnej dopravy znížením jej prevádzkových nárokov," priblížili ŽSR.
Náklady budú podľa štúdie realizovateľnosti "Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR - Čadca - Krásno nad Kysucou (mimo), železničná trať" riešiť kombinovaným spôsobom financovania - príspevkom zo štátneho rozpočtu, z vlastných zdrojov ŽSR a z fondov Európskej únie.
Na zlý stav slovenskej železničnej infraštruktúry upozornili v marci po vykoľajení českého expresu Pendolino v Žiline aj České dráhy (ČD). "Tento niekedy až tristný stav infraštruktúry nám spôsobuje okrem prenášaného meškania, a tým aj narušenia vlakovej dopravy na území ČR i súčasne zvýšené náklady na údržbu našich vozidiel jazdiacich po infraštruktúre ŽSR," uviedli v liste pre ŽSR.
"Cieľom modernizácie je uvedenie zastaraných a opotrebovaných konštrukčných častí železničnej infraštruktúry vrátane súvisiaceho technického vybavenia do normového stavu. Takisto zrýchlenie železničnej prepravy, zvýšenie bezpečnosti, zaistenie technickej interoperability podľa európskych štandardov a zvýšenie ekonomickej efektívnosti železničnej dopravy znížením jej prevádzkových nárokov," priblížili ŽSR.
Náklady budú podľa štúdie realizovateľnosti "Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR - Čadca - Krásno nad Kysucou (mimo), železničná trať" riešiť kombinovaným spôsobom financovania - príspevkom zo štátneho rozpočtu, z vlastných zdrojov ŽSR a z fondov Európskej únie.
Na zlý stav slovenskej železničnej infraštruktúry upozornili v marci po vykoľajení českého expresu Pendolino v Žiline aj České dráhy (ČD). "Tento niekedy až tristný stav infraštruktúry nám spôsobuje okrem prenášaného meškania, a tým aj narušenia vlakovej dopravy na území ČR i súčasne zvýšené náklady na údržbu našich vozidiel jazdiacich po infraštruktúre ŽSR," uviedli v liste pre ŽSR.