V nasledujúcich etapách pripravuje ŽSR obnovu aj ďalších vozidiel. Napríklad ešte v tomto roku chystá obstarávanie diagnostických vozidiel.
Autor TASR
Bratislava 25. marca (TASR) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú obnovu svojho vozového parku. Chcú obstarať 507 nových vozidiel, z čoho má byť 244 úžitkových a 263 osobných.
"Máme pripravené verejné obstarávanie, ktoré by sme v najbližších dňoch zverejnili," avizoval generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy. Spoločnosť si na základe analýzy vybrala ako najvhodnejší spôsob obstarania týchto áut operatívny lízing na dobu štyroch rokov. Hodnotu mesačných splátok na toto obdobie ŽSR odhaduje vo výške 14,2 milióna eur.
Obnovená bude časť vozového parku, keďže železnice majú celkovo 998 áut. Určitú časť z nich pritom potrebujú okamžite vyradiť. "Ročne sme na údržbu dávali 6,9 milióna eur, čo je podľa mňa neprimeraná čiastka," konštatoval Erdössy. Posledných desať rokov sa podľa spoločnosti obnova vozového parku neriešila.
ŽSR spravujú železničnú infraštruktúru na Slovensku. Starajú sa teda o 6871 kilometrov (km) koľají a 8404 výhybiek, tiež o 5375 budov a 4969 km trakčného vedenia a zároveň aj o 2094 priecestných zabezpečovacích zariadení, 2292 mostov a 76 tunelov.
Spomedzi 610 úžitkových vozidiel, ktoré firma vlastní, je najstaršie vozidlo z roku 1956. Nákladné a úžitkové vozidlá využíva spoločnosť na prepravu nákladu. Je to hlavne kamenivo, časti železničného zvršku a spodku, stavebný materiál. Špeciálne vozidlá používa firma napríklad na ľahšie a ťažké zemné práce, dodávku pohonných látok, na čistenie kanalizácií alebo na montážne práce vo výškach s plošinou, zdvíhanie ťažkých bremien a kosenie porastu.
Medzi osobnými autami je najstaršie z roku 1987. "ŽSR majú taký nedostatok osobných áut, že zamestnanci často využívajú na služobné účely súkromné vozidlá na vlastné náklady," argumentovala spoločnosť.
V nasledujúcich etapách pripravuje ŽSR obnovu aj ďalších vozidiel. Napríklad ešte v tomto roku chystá obstarávanie diagnostických vozidiel. Malo by ísť o dva kusy týchto vozidiel za predpokladanú hodnotu 30 miliónov eur. Obstarávať by sa tiež mali aj dvojcestné autá a špeciálne pojazdné dielne, či koľajové mechanizmy.
"Máme pripravené verejné obstarávanie, ktoré by sme v najbližších dňoch zverejnili," avizoval generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy. Spoločnosť si na základe analýzy vybrala ako najvhodnejší spôsob obstarania týchto áut operatívny lízing na dobu štyroch rokov. Hodnotu mesačných splátok na toto obdobie ŽSR odhaduje vo výške 14,2 milióna eur.
Obnovená bude časť vozového parku, keďže železnice majú celkovo 998 áut. Určitú časť z nich pritom potrebujú okamžite vyradiť. "Ročne sme na údržbu dávali 6,9 milióna eur, čo je podľa mňa neprimeraná čiastka," konštatoval Erdössy. Posledných desať rokov sa podľa spoločnosti obnova vozového parku neriešila.
ŽSR spravujú železničnú infraštruktúru na Slovensku. Starajú sa teda o 6871 kilometrov (km) koľají a 8404 výhybiek, tiež o 5375 budov a 4969 km trakčného vedenia a zároveň aj o 2094 priecestných zabezpečovacích zariadení, 2292 mostov a 76 tunelov.
Spomedzi 610 úžitkových vozidiel, ktoré firma vlastní, je najstaršie vozidlo z roku 1956. Nákladné a úžitkové vozidlá využíva spoločnosť na prepravu nákladu. Je to hlavne kamenivo, časti železničného zvršku a spodku, stavebný materiál. Špeciálne vozidlá používa firma napríklad na ľahšie a ťažké zemné práce, dodávku pohonných látok, na čistenie kanalizácií alebo na montážne práce vo výškach s plošinou, zdvíhanie ťažkých bremien a kosenie porastu.
Medzi osobnými autami je najstaršie z roku 1987. "ŽSR majú taký nedostatok osobných áut, že zamestnanci často využívajú na služobné účely súkromné vozidlá na vlastné náklady," argumentovala spoločnosť.
V nasledujúcich etapách pripravuje ŽSR obnovu aj ďalších vozidiel. Napríklad ešte v tomto roku chystá obstarávanie diagnostických vozidiel. Malo by ísť o dva kusy týchto vozidiel za predpokladanú hodnotu 30 miliónov eur. Obstarávať by sa tiež mali aj dvojcestné autá a špeciálne pojazdné dielne, či koľajové mechanizmy.