Zamestnanci odvetvia železničných tratí vykonávajú pravidelné prehliadky tratí buď pešími pochôdzkami, alebo jazdami na dráhových vozidlách.
Autor TASR/Tablet.TV
Bratislava 3. augusta (TASR/TABLET.TV) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v súvislosti s horúčavami zintenzívnili kontroly na tratiach. Kontrolujú koľaje, ako aj trakčné vedenie, ktoré majú tendenciu vplyvom horúčav meniť svoje fyzikálne vlastnosti. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
"Pri koľajach môže dochádzať k vychýleniu alebo k vybočeniu koľaje, pri trakčnom vedení k zvýšeniu pravdepodobnosti kolízie zberača rušňa s trakčným vedením. ŽSR sa vďaka úsiliu svojich zamestnancov darí udržať železničnú infraštruktúru v prevádzkyschopnom stave, v uplynulých dňoch sme napriek extrémnym horúčavám nezaznamenali žiadnu nehodu ani vážne ohrozenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy," konštatovala hovorkyňa.
Zamestnanci odvetvia železničných tratí vykonávajú pravidelné prehliadky tratí buď pešími pochôdzkami, alebo jazdami na dráhových vozidlách. "Okrem pravidelných peších pochôdzok sa v čase zvýšených teplôt, respektíve pri predpoklade zvýšenia teploty koľajníc nad 40 stupňov Celzia (respektíve teploty vzduchu nad 28 stupňov Celzia) vykonávajú teplotné pochôdzky. Pri extrémnych teplotách okolo 40 stupňov Celzia môže teplota koľajnice dosiahnuť 60 až 80 stupňov Celzia," spresnila.
"Zvýšená pozornosť sa pritom venuje predovšetkým náhlym zmenám smerovej a výškovej polohy v krátkom úseku koľaje, ktoré môžu byť príznakom začínajúceho vychýlenia alebo vybočenia koľaje, okoliu pevných miest a úsekom, v ktorých bola v predchádzajúcom období narušená stabilita koľaje opravnými prácami," uviedla hovorkyňa.
V tomto roku ŽSR zaznamenali štyri incidenty spôsobené vybočením koľaje alebo inými chybami jej geometrickej polohy.
"Pri koľajach môže dochádzať k vychýleniu alebo k vybočeniu koľaje, pri trakčnom vedení k zvýšeniu pravdepodobnosti kolízie zberača rušňa s trakčným vedením. ŽSR sa vďaka úsiliu svojich zamestnancov darí udržať železničnú infraštruktúru v prevádzkyschopnom stave, v uplynulých dňoch sme napriek extrémnym horúčavám nezaznamenali žiadnu nehodu ani vážne ohrozenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy," konštatovala hovorkyňa.
Zamestnanci odvetvia železničných tratí vykonávajú pravidelné prehliadky tratí buď pešími pochôdzkami, alebo jazdami na dráhových vozidlách. "Okrem pravidelných peších pochôdzok sa v čase zvýšených teplôt, respektíve pri predpoklade zvýšenia teploty koľajníc nad 40 stupňov Celzia (respektíve teploty vzduchu nad 28 stupňov Celzia) vykonávajú teplotné pochôdzky. Pri extrémnych teplotách okolo 40 stupňov Celzia môže teplota koľajnice dosiahnuť 60 až 80 stupňov Celzia," spresnila.
"Zvýšená pozornosť sa pritom venuje predovšetkým náhlym zmenám smerovej a výškovej polohy v krátkom úseku koľaje, ktoré môžu byť príznakom začínajúceho vychýlenia alebo vybočenia koľaje, okoliu pevných miest a úsekom, v ktorých bola v predchádzajúcom období narušená stabilita koľaje opravnými prácami," uviedla hovorkyňa.
V tomto roku ŽSR zaznamenali štyri incidenty spôsobené vybočením koľaje alebo inými chybami jej geometrickej polohy.