Autovlaky podľa jeho slov najviac využívajú napríklad podnikatelia alebo manažéri, ktorí cestujú na pracovné rokovania. Sú to však aj českí turisti smerujúci do Tatier.
Autor TASR
Bratislava 22. februára (TASR) - Štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) prepravila v priebehu roka 2017 v autovlakoch vyše 19.600 vozidiel, teda áut a motoriek, a tiež vyše 36.600 ľudí. V porovnaní s predchádzajúcim rokom 2016 to podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča znamená nárast o 2400 vozidiel, čiže o 12 % a o 6400 ľudí, teda o 17 %.
"Cestujúci najčastejšie využívali autovlak na nočnej linke Košice – Praha, na ktorej sa za minulý rok previezlo takmer 10.000 vozidiel a viac než 19.500 cestujúcich," opísal Kováč. Druhou najobľúbenejšou bola linka Poprad-Tatry – Praha, na ktorej ZSSK prepravila viac ako 5000 áut a takmer 9500 osôb.
"Obľúbené boli aj autovlaky na trase Humenné – Praha a vnútroštátna linka Humenné – Bratislava," dodal Kováč. Autovlaky podľa jeho slov najviac využívajú napríklad podnikatelia alebo manažéri, ktorí cestujú na pracovné rokovania. Sú to však aj českí turisti smerujúci do Tatier a prakticky každý, kto nechce v noci šoférovať stovky kilometrov do Česka alebo cez celé Slovensko.
"Auto alebo motorka cestuje v autovlaku spolu s majiteľom, cestujúci sa vyhne dopravným zápcham a navyše si oddýchne," priblížil hovorca ZSSK. Zároveň je podľa neho nesporný ekologický prínos autovlakov, keďže väčšinu cestujúcich tvoria samotní šoféri, maximálne s jedným spolujazdcom.
Približne 25 % prepravených vozidiel sú podľa ZSSK takzvané "veľké autá" s výškou nad 160 centimetrov a preprava motocyklov tvorí necelých 5 % všetkých prepravených vozidiel v autovlakoch.
"Cestujúci najčastejšie využívali autovlak na nočnej linke Košice – Praha, na ktorej sa za minulý rok previezlo takmer 10.000 vozidiel a viac než 19.500 cestujúcich," opísal Kováč. Druhou najobľúbenejšou bola linka Poprad-Tatry – Praha, na ktorej ZSSK prepravila viac ako 5000 áut a takmer 9500 osôb.
"Obľúbené boli aj autovlaky na trase Humenné – Praha a vnútroštátna linka Humenné – Bratislava," dodal Kováč. Autovlaky podľa jeho slov najviac využívajú napríklad podnikatelia alebo manažéri, ktorí cestujú na pracovné rokovania. Sú to však aj českí turisti smerujúci do Tatier a prakticky každý, kto nechce v noci šoférovať stovky kilometrov do Česka alebo cez celé Slovensko.
"Auto alebo motorka cestuje v autovlaku spolu s majiteľom, cestujúci sa vyhne dopravným zápcham a navyše si oddýchne," priblížil hovorca ZSSK. Zároveň je podľa neho nesporný ekologický prínos autovlakov, keďže väčšinu cestujúcich tvoria samotní šoféri, maximálne s jedným spolujazdcom.
Približne 25 % prepravených vozidiel sú podľa ZSSK takzvané "veľké autá" s výškou nad 160 centimetrov a preprava motocyklov tvorí necelých 5 % všetkých prepravených vozidiel v autovlakoch.