Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Ekonomika

ZSSK bude na sociálnych sieťach informovať o udalostiach vlakov

Ilustračné foto. Foto: TASR/Michal Svítok

Výluky na trati, výčiny počasia i poruchy rušňov sú podľa neho časté príčiny meškaní vlakov. Mnohým takýmto udalostiam sa dá ťažko vopred zabrániť.

Bratislava 1. júna (TASR) - O mimoriadnych udalostiach, ktoré ovplyvňujú prevádzku vlakov, bude oddnes informovať Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) prostredníctvom sociálnej siete Twitter a Facebook, ako aj na webovom sídle spoločnosti. Informoval o tom dnes hovorca a riaditeľ odboru komunikácie ZSSK Tomáš Kováč.

Výluky na trati, výčiny počasia i poruchy rušňov sú podľa neho časté príčiny meškaní vlakov. Mnohým takýmto udalostiam sa dá ťažko vopred zabrániť. ZSSK však o nich chce cestujúcich včas informovať, preto spúšťa od júna novinku.

O mimoriadnych udalostiach, ktoré ovplyvňujú prevádzku jej vlakov, bude 24 hodín denne a sedem dní v týždni informovať prostredníctvom sociálnej siete Twitter (https://twitter.com/zssk_mimoriadne, na webe (http://www.slovakrail.sk/sk/mimoriadnosti.html) a prostredníctvom záložky na svojom profile na Facebooku (https://www.facebook.com/ZSSK.sk).

"Nechceme, aby cestujúci aj niekoľko hodín čakali vo vlaku na trati a nevedeli, čo sa deje. Verejnosti dlžíme lepšie a korektnejšie informácie," povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

"Až doteraz ZSSK nemala na internete žiadne verejne dostupné miesto, kde by dostatočne pružne a 24 hodín denne informovala cestujúcich o mimoriadnych obmedzeniach v prevádzke," dodal.

Informácie na Twitteri zadávajú zamestnanci ZSSK, ktorí spolupracujú priamo s dispečermi. Na sledovanie aktuálnych informácií nie je potrebná registrácia na sociálnej sieti, stačí iba kliknúť na stránku. Môžu ich tak jednoducho využiť cestujúci vo vlakoch, na staniciach, ale aj tí, ktorí sa ešte len chystajú cestovať.

"Cestujúcich prosíme o trpezlivosť, ak informácia o mimoriadnosti nebude na Twitteri okamžite po jej vzniku. Zistiť príčinu, či odhadnúť čas obnovenia dopravy, býva niekedy zložité," poznamenal Hlubocký.

Na Twitteri prináša spoločnosť stručné aktuality o udalostiach s najväčším vplyvom na prevádzku vlakov ZSSK. "Cestujúcim, ktorí majú záujem o podrobnejšie informácie priamo o ich vlakovom spojení alebo prípojoch, odporúčame kontaktovať vlakový personál alebo non-stop zákaznícku linku (telefónne číslo 18 188, e-mail info@slovakrail.sk)."

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia). ZSSK realizuje priemerne 1450 vlakov denne, zastavuje na 697 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po viac než 2800 kilometroch tratí na Slovensku.